Club Touareg Forum banner

Kod pompy powietrza wtórnego - 2005 V-6

21K views 99 replies 7 participants last post by  sotojuan715  
#1 ·
Oto informacje z VAG-COM:

17829 - Zawór elektromagnetyczny wtórnego wtrysku powietrza (N112): Zwarcie do masy
P1421 - 002 - Przekroczono dolny limit

Wymieniłem zawór elektromagnetyczny (N112) bez zmian. Kontrolka CEL powraca.

Wymieniłem również wszystkie przewody podciśnieniowe od kolektora dolotowego do zaworu elektromagnetycznego i do zaworu EGR, a także mogę przełączać przekaźnik pompy SAI i pompę za pomocą testu wyjściowego VAG-COM.

Kontrolka CEL nie znika. Jakieś pomysły, co jeszcze sprawdzić?
 
#3 ·
Nadal tego nie rozgryzłem. Wymieniłem elektrozawór i przewody podciśnieniowe. Ciągle przepala bezpiecznik (#50). Wyjąłem fotel kierowcy i sprawdziłem całe okablowanie prowadzące do jednostek sterujących. Nic nadzwyczajnego.
 
#4 ·
Czy w końcu rozwiązałeś problem z elektrozaworem? Mam ten sam kod, który pojawił się natychmiast po wymianie zaworu PCV, zamówiłem nowy zawór, wymieniłem przewody podciśnieniowe... Zmienię go, kiedy go dostanę, ale na wypadek gdyby nie zadziałał, chciałbym usłyszeć od ciebie, czy rozwiązałeś swój problem... Jeszcze nie sprawdziłem bezpieczników i przekaźników. To tylko kolejny krok na mojej liście rzeczy do zrobienia (mam tu jeszcze dwa wątki z innym wspaniałym gościem, który próbuje mi pomóc).
 
#6 ·
Czy w końcu rozwiązałeś problem z elektrozaworem? Mam ten sam kod, pojawił się natychmiast po wymianie zaworu PCV, zamówiłem nowy zawór, wymieniłem przewody podciśnieniowe... Wymienię go, kiedy go dostanę, ale na wypadek gdyby nie zadziałał, chciałbym usłyszeć od ciebie, czy rozwiązałeś swój problem... Jeszcze nie sprawdziłem bezpieczników i przekaźników. To tylko kolejny krok na mojej liście rzeczy do zrobienia (mam tu jeszcze dwa wątki z innym wspaniałym gościem, który próbuje mi pomóc)

miłego dnia
Nadal mam ten sam problem. CEL włączony: 17829 - Elektrozawór wtórnego wtrysku powietrza (N112): Zwarcie do masy. Nigdy nie udało mi się tego naprawić. Powodzenia.
 
#9 ·
Prawdopodobnie musisz usunąć/przetestować zawór combi. Zawór ma również gumową membranę i albo się zabrudzi, rozerwie lub zablokuje.

Kilka zdjęć tutaj:


Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
 
#10 ·
Trespect bracie, nigdy przestajesz mnie zaskakiwać. Właśnie miałem do ciebie napisać.
Dostałem PCV wczoraj wieczorem, podłączyłem go i chciałem włączyć silnik... zakrztusił się na sekundę lub dwie, potem zapaliła się kontrolka. Pojechałem dziś na przejażdżkę, czuje się gorzej niż wcześniej, ale teraz na pewno wiem, że to problem z próżnią.
Zmieniłem niektóre przewody, kiedy zdjąłem kolektor, jak ci mówiłem wcześniej. Będę musiał zmienić resztę. Nie wymieniłem ich na twarde plastikowe węże, użyłem silikonowych węży o tej samej średnicy co te, które wymieniłem, ale martwię się, że zostaną zassane, ponieważ system działa od próżni wewnątrz...
Zwłaszcza kod błędu N112, idzie z tyłu silnika na górze kolektora do EGR (to mój następny krok).
Jutro mam wolne, więc zajmę się jutro wężami.
 
#11 ·
Przewody silikonowe jako przewody podciśnieniowe są ok, z wyjątkiem tego od serwa hamulcowego, który powinien mieć określoną grubość.
Powrót do systemu SAI. Musisz usunąć i przetestować zawór kombinowany. Łatwe do zrobienia za pomocą pompy próżniowej. Wymaga zdjęcia kolektora dolotowego. Ecu prawdopodobnie nie widzi wystarczającej ilości świeżego powietrza podczas uruchamiania i pokazuje błąd jako błąd elektrozaworu, podczas gdy w rzeczywistości zawór jest zablokowany. Ecu nie ma możliwości sprawdzenia zaworu kombinowanego, tak jak zaworu pcv.
Teraz, jeśli chodzi o problem z dławieniem, prawdopodobnie złamałeś twardy przewód podciśnieniowy. Po prostu pękają w plastikowej osłonie. Ten, który może powodować dławienie, to ten, który biegnie od kolektora dolotowego do zaworu n88, niedaleko zaworu kombinowanego. Upewnij się, że ten wąż nie przecieka. To wąż systemu evap, który ma przekierowywać opary paliwa do kolektora dolotowego na żądanie ecu za pomocą otwierania elektrozaworu n80. Zamieszczę zdjęcie. Elektrozawór jest ukryty za wężami chłodniczymi. Ten elektrozawór również powinien zostać sprawdzony i wymieniony.

N80 wygląda tak:


Znajdź ten wąż i podążaj nim do elektrozaworu i sprawdź, czy nic tam nie przecieka.


Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
 
#13 ·
Zrobię bracie. Dam ci znać jak to działa. Przy okazji..... Pracuję nad modelem 3D dla wspornika łożyska wału napędowego, który słynie z awarii.... Będzie wykonany z jednego litego bloku stali lub aluminium. Który siedziałby wokół łożyska (górny i dolny element, które są ze sobą skręcone) przy użyciu oryginalnej płyty montażowej. Na rynku jest coś podobnego, ale nie zapłacę 400 dolców za 20 dolców aluminium.
 
#15 ·
Zrobię to bracie. Dam znać jak to działa. Przy okazji.....
Pracuję nad modelem 3D dla podparcia łożyska wału napędowego, które słynie z awarii.... Będzie wykonane z jednego solidnego bloku stali lub aluminium. Który siedziałby wokół łożyska (górny i dolny element, które są skręcane razem) przy użyciu oryginalnej płyty montażowej. Na rynku jest coś podobnego, ale nie zamierzam płacić 400 dolarów za 20 dolarów aluminium.
Użyłem poprawki Jimmy'ego. Solidne i tanie. Potrzebuję węża chłodnicy i kilku opasek zaciskowych. Nie ma potrzeby stosowania żadnych niestandardowych rozwiązań. Wątek kilkakrotnie wspomina o odpowiednim wężu Gates. To właśnie używam.


 
#16 ·
Zrobiłem to. Działało dobrze.
Po prostu nie chcę się tym więcej martwić, wiesz?
Dostałem nową pracę w firmie budowlanej, gdzie projektuję plany konstrukcyjne.....
Więc kiedy tylko mam wolną chwilę, używam programów, które tam mam, aby projektować rzeczy, których potrzebuję.
Z przyjemnością wyślę ci jeden, kiedy to rozgryzę
 
#19 ·
Myślę, że powinieneś dostać nagrodę za przymocowanie gumkami lateksowych rękawic do wydechu. To bezcenna wskazówka. Mój bezpiecznik pompy powietrza przepala się natychmiast po włączeniu zapłonu, ale mogę zewrzeć pompę SAI i w ten sposób ją uruchomić i brzmi normalnie. Jakieś pomysły?
 
#22 ·
Myślę, że powinieneś dostać nagrodę za przymocowanie gumką lateksowych rękawic do wydechu. To bezcenna wskazówka. Mój bezpiecznik pompy powietrza przepala się natychmiast po włączeniu zapłonu, ale mogę zewrzeć pompę SAI i w ten sposób ją uruchomić i brzmi normalnie. Jakieś pomysły?
Tak, ten facet jest całkiem dobry w diagnozowaniu rzeczy. Jeśli możesz aktywować pompę za pomocą vcds, oznacza to, że przekaźnik działa dobrze. Masz problem elektryczny gdzie indziej. Ale kupiłbym nowy przekaźnik tylko po to, aby sprawdzić, czy to nie to, to nie jest drogie. Daj mi znać, jeśli potrzebujesz pomocy w znalezieniu numeru części.Sent from my iPhone using Tapatalk
 
#20 ·
Odnośnie komentarza o rękawicach. W tym obszarze nie ma ciepła. Rury wodne to rury silikonowe .... Nadal dobrze znoszą ciepło. (Musisz wiedzieć, czego używasz) sugerowałbym te odporne na ciepło. Nie wspominając o tym, że na oryginalnych przewodach znajdują się osłony termiczne, więc możesz ich użyć ...... Prawdopodobnie masz gdzieś zwarcie. Niektóre osoby skarżyły się na dostawanie się wody do obszaru akumulatora pod siedzeniem z zatkanego odpływu klimatyzacji. W twoim przypadku zaopatrzyłbym się w elektryczny detektor strumienia (zapala się, gdy jest prąd i nie świeci, gdy go nie ma) i podążałbym za przewodami. Czy zmostkowałeś SAI, dając mu prąd, aby go włączyć, czy go ominąłeś? Sprawdź rezystancję SAI za pomocą multimetru (nie znam dokładnych liczb, ale będą gdzieś online). Co by się stało, gdybyś włożył bezpiecznik, który wytrzyma nieco większe ciśnienie?
 
#27 ·
Dobrze. Zawór pcv ma dwa przewody, które służą do jego podgrzewania w chłodne dni. Możesz odłączyć wtyczkę. Nie ma tam żadnych elektronicznych rzeczy. Otworzyłem/zniszczyłem go, żeby zobaczyć, co jest w środku. Mała grzałka, która aktywuje się w chłodne dni, gdy jest mróz, aby zapobiec zapchaniu pcv przez zamrożone przedmuchy. Odłącz go. Sugeruję, żeby OP zrobił to samo. Być może właśnie znalazłeś przyczynę jego problemu. Ale w jego przypadku pali się bezpiecznik !!
 
#29 ·
Dobrze. Zawór pcv ma dwa przewody, które służą do jego ogrzewania w chłodne dni. Możesz odłączyć wtyczkę. Nie ma tam żadnych elektronicznych rzeczy. Otworzyłem/zniszczyłem go, żeby zobaczyć, co jest w środku. Mała nagrzewnica, która aktywuje się w chłodne dni, gdy jest mróz, aby zapobiec zablokowaniu pcv przez zamrożone przedmuchy. Odłącz go. Sugeruję, żeby OP zrobił to samo. Być może właśnie znalazłeś przyczynę jego problemu.
Ale w jego przypadku przepala się bezpiecznik !!


Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
Ja też. Za każdym razem, gdy włożysz nowy bezpiecznik, przepala się
Odłączyłem wtyczkę od nowego pcv, włożyłem nowy bezpiecznik i voilà, bezpiecznik się nie przepalił. Podłącz złącze do nowego pcv... Przepala się.
Teraz....
Czy potrzebuje połączenia z pcv? A może mogę go odciąć i założyć tam tranzystor, żeby zniknęła kontrolka silnika? Albo co myślisz?
 
#30 ·
Jeśli zamierzasz zatrzymać treg, powinieneś naprawdę rozważyć przeniesienie solenoidów/zbiornika podciśnienia tak, jak ja to zrobiłem. Ułatwia to konserwację.


Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
Zrobię to. Ale chcę się upewnić, że wszystko jest w porządku, zanim to zrobię. Więc w razie problemu w przyszłości wiedziałbym, gdzie szukać
 
#32 ·
Nie wiem, czy zwarcie w pcv jest spowodowane uszkodzonym przewodem w środku, czy też facet, który to budował, źle umieścił piny złącza, odwracając je. W każdym razie zrobię kilka testów na starym i nowym, używając multimetru, żeby zobaczyć, o co chodzi, i spróbuję go otworzyć... Próbowałem raz, martwiąc się, że go zepsuję, ale teraz muszę! Nie mogę się doczekać, aż miną kolejne 2 miesiące, zanim rzeczy dotrą.