Club Touareg Forum banner
241 - 260 of 1,172 Posts
Discussion starter · #242 ·
Deze vraag houdt me al sinds dag één bezig met betrekking tot de hybriden. Om een ECHTE ingenieur te vragen naar zijn gedachten en conclusies over korte stop/start-cycli en de effecten op de oliekwaliteit in onze noordelijke, ijskoude klimaten.
Ik sprak net met een van de Blackstone-technici, hij zei dat ik me op dit moment niet al te veel zorgen hoef te maken, omdat dit meer te wijten zou kunnen zijn aan mijn korte woon-werkverkeer dan aan stop/start-cycli. Ik realiseerde me nu dat ik een monster nam direct nadat ik een auto 5 minuten had gereden om hem op te warmen :rolleyes:. Hoe dan ook, hier is de kopie:

Attachments

Ik heb de hybride nu ongeveer 6 weken (gebruikt gekocht met 23K) en ben twee keer een probleem tegengekomen. Het probleem begint met de MFI die aangeeft "hybride systeemfout: stop". De auto verliest dan vermogen en rijdt verder, moeite om 20 mph te halen. Dit gebeurde ongeveer 2 weken geleden toen de buitentemperatuur 5 °F was en toen weer vandaag toen de temperatuur in de 20 graden lag. Beide keren reed de auto normaal ongeveer 5-7 mijl naar de kinderopvang, maar gaf de waarschuwing kort nadat de rest van de rit naar het werk werd hervat, wat (gelukkig) slechts een paar mijl verderop is. Beide keren rijdt de auto normaal zonder foutmeldingen nadat hij een tijdje heeft stilgestaan. Na het eerste probleem kon ik het niet herhalen en het was twee weken goed. Nu het terugkwam, betekent dit mijn eerste rit naar een 'hybride gecertificeerde' dealer, aangezien mijn voormalige dealer (uitstekende service) niet gecertificeerd is. Ik zal een update geven als ik meer weet. Heeft iemand anders dit ooit meegemaakt?

Korte update - in de stad is het verbruik 18 - 22 mpg. Zeer korte ritten zijn niet goed voor het verbruik. Auto start-stop werkt vrijwel naadloos. De toerentallen zien dalen naar nul tijdens het rijden is een vreemd fenomeen. Ik ben dol op het interieur. Elektronica is goed - sommige navigatie dingen zijn nog steeds een raadsel voor me. Sommige starts vanuit stilstand voelen een beetje schokkerig aan.

Discussion starter · #247 ·
Vraag over stuurbekrachtiging voor hybride-eigenaren;

Zoals de meesten van ons waarschijnlijk al weten, zijn onze stuurbekrachtiging en enkele andere componenten allemaal elektrisch om ervoor te zorgen dat alles functioneert wanneer de motor is uitgeschakeld. Omdat ik het vrijwel vanaf dag één heb gemerkt, gaat de stuurbekrachtiging na een paar seconden inactiviteit "slapen" en als je er snel aan trekt (links of rechts), voel je in het begin een lichte weerstand. Mijn dealer vertelde me dat het normaal was en ik heb het zo aangenomen. Gisteren, toen ik uit een parkeerplaats wilde rijden, zette ik de auto zoals altijd in D en begon naar links te draaien terwijl ik een beetje gas gaf en tot mijn verbazing had ik ongeveer 2 seconden geen stuurbekrachtiging, eng omdat ik bijna een auto voor me raakte. Alles werkte de rest van de avond en vanochtend prima. Ik vermoed nu dat ik vanaf het begin een defecte stuurbekrachtiging heb gehad en aangezien er geen andere hybriden zijn waarmee ik kan vergelijken, wilde ik graag feedback van hybride-eigenaren voordat ik ermee naar de dealer ga en ze me vertellen dat alles werkt zoals het hoort.

Bedankt.

Geen problemen met de stuurbekrachtiging die ik heb waargenomen. Ik heb er weinig tijd achter het stuur mee doorgebracht, aangezien het de dagelijkse auto van mijn vrouw is, maar ik merkte geen verschil met de traditionele stuurbekrachtiging van mijn 2005 T1. Al deze extra elektronica maakt me nerveus, omdat er een grotere kans lijkt te zijn dat er dingen misgaan.

Dit wil je misschien niet zien. Het zou onnodige angst kunnen veroorzaken in onze hybride-liefhebbende zielen. Ik vond dit draadje toen ik op zoek was naar meer info over "hybrid system fault" toen ik deze info voor Cayenne Hybrid tegenkwam. Eén persoon vermeldt een volledig verlies van stuurbekrachtiging, en iemand anders lijkt tevreden te zijn met een reflash van de software, één persoon vermeldt hitte en dampen die uit het hoogspanningsbatterijcompartiment komen. Een beperkt aantal had het probleem, maar met zo weinig hybrides geproduceerd, ben ik een beetje nerveus. Ik breng de mijne maandag naar de dealer nadat ik de "hybrid system fault" de afgelopen 3 weken in totaal 4 keer heb gehad. Elke keer is het in orde nadat je hem uit- en weer aanzet, maar als hij uitvalt, is er een merkbaar geklunk en draait de benzinemotor met sterk verminderd vermogen.

2012 Deal Update

Nou, voor degenen die nog steeds zoeken, ik heb net een e-mail ontvangen van de mensen van Schmelz VW uit St. Paul. Ze hebben een overgebleven 2012 Zwart op Cornsilk voor $52.000, ongeveer $11.000 korting op de sticker!

Klinkt als een geweldige deal voor degenen die nog steeds zoeken. (Trevor Lunn is de verkoper geweest die heeft geprobeerd mijn zaken te krijgen. Ik heb zijn bubbel nog niet doorgeprikt dat ik al een voertuig heb gekocht.)

Nu 2 weken verder...

Ik krijg nog steeds ongeveer 19 of 20 mijl per gallon in mijn overwegend in-town rijden. Ik gebruik geen Eco-modus en slechts een beetje Sport-modus. Zeker conservatief rijden - ik kan proberen een tank agressiever te rijden, gewoon om te zien wat het verschil maakt, qua kilometers.

Een van de vreemdste dingen die ik blijf opmerken, is dat de T-reg niet zo koud wordt als mijn onlangs overleden BMW of mijn ook overleden Countryman. Daarmee bedoel ik dat als ik 's ochtends in de auto stap na een koude nacht (bijvoorbeeld 19 graden Fahrenheit gisteravond), de BMW en de Mini als ijs zouden aanvoelen. Om welke reden dan ook, wordt de VW gewoon niet zo koud. Het stuurwiel is niet zo koud, de stoelen voelen niet zo koud aan, je begrijpt het wel. Ik weet niet zeker waarom dit zo is of hoe dit gebeurt, maar dit is mijn verhaal en ik blijf erbij!

Bij ongeveer 6700 mijl is de Service Now-melding verschenen - benieuwd wat er aan de hand is, aangezien de service van 5.000 mijl zogenaamd is gedaan, maar het is pas 6700 mijl! Maar de auto bestaat al een tijdje (oorspronkelijke inbedrijfssteldatum van oktober 2010) met relatief weinig kilometers, dus misschien wordt hij sterk beïnvloed door de kalender, in tegenstelling tot de kilometerteller. We zullen zien. Service is wanneer ik terugkom van een zakenreis, woensdagmiddag.

Waar is iedereen gebleven? Deze plek was vroeger erg spraakzaam, maar de laatste tijd is het stil geworden.

Discussion starter · #253 ·
Hé Nash,

er is geen 5000 mijl service voor een T-reg, het is 10k of één jaar, afhankelijk van wat het eerst komt. Ik heb persoonlijk mijn eerste olieverversing gedaan bij 2500 mijl en daarna bij 5000. Hybride systeem is niet echt geweldig voor de olie en mijn laatste olieanalyse bevestigt dat. Ik zal persoonlijk om de 5k olie verversen en ik raad je aan om dat ook te doen om die 3.0t in topconditie te houden ;)

Waar is iedereen gebleven? Het was hier vroeger erg gezellig, maar de laatste tijd is het stil geworden.
LOL, ik heb uiteindelijk een beleggingspand gekocht met het geld dat ik voor de hybride zou gebruiken, dus ik heb het onderwerp voorlopig laten rusten.

Ik moet binnenkort mijn TDI vervangen, dus misschien moet ik in de nabije toekomst wat chique verkoop-/aankoopwerk doen ;)

T-Reguan said:
Nou, laat ons weten wat uw dealer vindt. Hopelijk wordt alles de eerste keer gerepareerd.
Net terug van de dealer. Ze vonden een losse verbinding in een van de hoogspanningsverbindingen. Ze moesten het onderdeel overnight bestellen en stuurden me op weg in een 13 Passat. Hopelijk is dat alles aan dit kleine mysterie en kan ik weer rijden zonder bang te zijn voor de "hybrid system fault please pull over"

De Treg opgehaald en ze meldden een foutcode voor een kortsluiting in de hoogspanningskabel naar de AC-compressor. Ze hebben ook wat software bijgewerkt. Het voelt alsof het hybridesysteem efficiënter werkt door de elektromotor langer ingeschakeld te houden, waardoor de batterij meer van zijn opgeslagen lading kan gebruiken. De E-modus leek ook langer stand te houden. Ik haalde gemiddeld 24 mpg naar de dealer en 28 terug naar huis. Geen significante hoogteverschillen, maar het was warmer op de terugweg, dus ik had geen airconditioning en stoelverwarming aan.

Discussion starter · #257 ·
Goed om te horen dat het nu goed werkt. Eén vraag: als je 's ochtends koud start, hoor je dan een rammelend geluid gedurende een seconde of twee? Net als deze:

Bedankt.

Nou, mijn eerste lange reis na de eerste aankoop. Rijden van Nashville naar Asheville NC. Had mijn beste kilometerstand over een lange periode, 25,1 MPG.

Bestuur vrij normaal, blijf bij het verkeer.

Dat is heel goed zonder enige bewuste inspanning... Voor een zware auto als deze maakt het een enorm verschil of je bergop of bergaf gaat. Ik vergelijk altijd graag de heen- en terugreis, er is een beetje hoogteverschil in de gebieden waar we rijden en dat komt altijd tot uiting in mpg... Om naar ons favoriete restaurant ~30 mijl verderop landinwaarts en bergop te gaan, halen we doorgaans 22-23 mpg, maar op de terugweg is 27-28 geen probleem, geen hypermiling en bijna allemaal snelweg. Ik ben nu net aan het lezen over uw software-update. Ik denk dat ik de mijne misschien meeneem om te kijken of er iets te winnen valt...

241 - 260 of 1,172 Posts