Hoi,
Na een paar maanden, vele uren werk en 3 pogingen om de nieuwe batterijen in de auto te installeren en te verwijderen, besloot ik terug te keren naar de OEM-cellen.
View attachment 270859
Ze hebben minder sap, maar ze werken prima in de auto.
Nieuwe batterijen hebben een grotere capaciteit dan de oude, omdat ze nieuw zijn, maar ze zijn niet van dezelfde kwaliteit als de originelen. Ik heb een speciale NiMh-oplader / -equalizer gekocht en allerlei ontlaad-/laad-, balanceerprocedures uitgevoerd. Oude batterijen behielden ongeveer 40% van de laadcapaciteit en slagen erin een stabiele spanningsafgifte te hebben. De 60 oude cellen hebben elk bijna dezelfde capaciteit en spanningsafgifte, en dat is goed voor de batterijmodule.
De nieuwe houden meer lading vast, maar de spanning fluctueert, dus de batterijmodules veronderstellen dat de cellen slecht zijn en schakelen het hybride batterijpakket uit, waardoor de auto niet meer kan rijden.
Ik zou aanraden om geen ENNOCAR-batterijcellen te kopen. Ze zijn goedkoop en van slechte kwaliteit.
Ik heb contact opgenomen met de fabriek en ze gaven me geen oplossing, ze zeiden dat ze niet wisten wat het probleem was.
Ze vroegen om een aantal foto's, carlogs, enz. om de veronderstelde garantie van 3 jaar te claimen zonder positieve reactie van het bedrijf.
Na vele pogingen met de oplader / balancer, met zowel de nieuwe als de oude batterijen, ben ik er zeker van dat de nieuwe cellen het probleem zijn. Ik hoop dat deze info andere hybride-eigenaren helpt.
Groeten, Alex.