Club Touareg Forum banner
1,161 - 1,172 of 1,172 Posts
Hé,
Ik heb een 2013 Hybrid Touareg. Mijn Hybrid batterij werkte, maar had niet veel stroom, dus ik heb nieuwe cellen gekocht en de cellen vervangen. Het was een enorme klus, maar het is ons gelukt om hem weer op te bouwen. Heeft iemand anders dit soort klus gedaan, ik heb een paar vragen, misschien kan iemand me een hint geven.
Bedankt. Alex.
Ik heb een 2011 Touareg 7p Hybrid model. Een paar dagen geleden is in een hybrid center service in mijn omgeving de egalisatieservice uitgevoerd in mijn hybrid batterij. Ze zeiden dat de batterij ongeveer 30% van zijn capaciteit heeft verloren. Ik heb geen fouten voor de batterij. Laat ons weten wat voor soort cellen je hebt gebruikt en wat de totale kosten zijn.

Hallo,
Na een paar maanden, vele uren werk en 3 pogingen om de nieuwe batterijen in de auto te installeren en te verwijderen, besloot ik terug te keren naar de OEM-cellen.
Image

Ze hebben minder vermogen, maar ze werken prima in de auto.
Nieuwe batterijen hebben een grotere capaciteit dan de oude, omdat ze nieuw zijn, maar ze zijn niet van dezelfde kwaliteit als de originelen. Ik heb een speciale NiMh-lader / -equalizer gekocht en allerlei ontlaad-/laad-, balansprocedures uitgevoerd. Oude batterijen behielden ongeveer 40% van de laadcapaciteit en slagen erin een stabiele spanningsuitvoer te hebben. De 60 oude cellen hebben elk bijna dezelfde capaciteit en spanningsuitvoer, en dat is goed voor de batterijmodule.
De nieuwe houden meer lading vast, maar de spanning fluctueert, dus de batterijmodules gaan ervan uit dat de cellen slecht zijn en schakelen het hybride batterijpakket uit, waardoor de auto niet meer kan rijden.
Ik zou aanraden om geen ENNOCAR-batterijcellen te kopen. Ze zijn goedkoop en van slechte kwaliteit.
Ik heb contact opgenomen met de fabriek en ze gaven me geen oplossing, ze zeiden dat ze niet wisten wat het probleem was.
Ze vroegen om een ​​aantal foto's, carlogs, etc. om de veronderstelde garantie van 3 jaar te claimen zonder positieve reactie van het bedrijf.
Na vele pogingen met de lader / balancer, met zowel de nieuwe als de oude batterijen, ben ik er zeker van dat de nieuwe cellen het probleem zijn. Ik hoop dat deze info andere hybride-eigenaren helpt.
Groeten, Alex.

Hoi,
Na een paar maanden, vele uren werk en 3 pogingen om de nieuwe batterijen in de auto te installeren en te verwijderen, besloot ik terug te keren naar de OEM-cellen.
View attachment 270859

Ze hebben minder sap, maar ze werken prima in de auto.
Nieuwe batterijen hebben een grotere capaciteit dan de oude, omdat ze nieuw zijn, maar ze zijn niet van dezelfde kwaliteit als de originelen. Ik heb een speciale NiMh-oplader / -equalizer gekocht en allerlei ontlaad-/laad-, balanceerprocedures uitgevoerd. Oude batterijen behielden ongeveer 40% van de laadcapaciteit en slagen erin een stabiele spanningsafgifte te hebben. De 60 oude cellen hebben elk bijna dezelfde capaciteit en spanningsafgifte, en dat is goed voor de batterijmodule.
De nieuwe houden meer lading vast, maar de spanning fluctueert, dus de batterijmodules veronderstellen dat de cellen slecht zijn en schakelen het hybride batterijpakket uit, waardoor de auto niet meer kan rijden.
Ik zou aanraden om geen ENNOCAR-batterijcellen te kopen. Ze zijn goedkoop en van slechte kwaliteit.
Ik heb contact opgenomen met de fabriek en ze gaven me geen oplossing, ze zeiden dat ze niet wisten wat het probleem was.
Ze vroegen om een ​​aantal foto's, carlogs, enz. om de veronderstelde garantie van 3 jaar te claimen zonder positieve reactie van het bedrijf.
Na vele pogingen met de oplader / balancer, met zowel de nieuwe als de oude batterijen, ben ik er zeker van dat de nieuwe cellen het probleem zijn. Ik hoop dat deze info andere hybride-eigenaren helpt.
Groeten, Alex.
Hoi Alex. Wat zijn de totale kosten voor deze upgrade? Misschien helpt een egalisatie om het spanningsstabiliteitsprobleem op te lossen.

Hallo Alex. Wat zijn de totale kosten voor deze upgrade? Misschien helpt een vereffening om het spanningsstabiliteitsprobleem op te lossen.
Ik heb de vereffening gedaan, het proces bestaat uit het vele malen opladen en ontladen van de batterijen totdat de spanning stabiliseert. Ik heb het 10-12 keer gedaan met de nieuwe batterijen en het verschil tussen de cellen is enorm. Sommige werken prima, maar andere niet.
Ik heb hetzelfde gedaan met de OEM-batterijen. Na het proces heb ik ze meer laten opladen (de verminderde capaciteit uitbreiden) en de spanning was stabiel na 3 of 4 rondes.
De lader / balancer kost $ 900. Ik heb $ 2840 inclusief verzendkosten betaald voor de 60 cellen.
Het is veel geld voor een oude auto. Ik zou beginnen met de balancer.
Als sommige van de originele cellen niet werken, zou ik op zoek gaan naar een ander batterijmerk, of misschien een gebruikt pakket kopen en een werkende set bouwen van de 2 pakketten.

Ik heb de egalisatie gedaan, het proces bestaat uit het vele malen opladen en ontladen van de batterijen totdat de spanning stabiliseert. Ik heb het 10-12 keer gedaan met de nieuwe batterijen en het verschil tussen de cellen is enorm. Sommige werken prima, andere niet.
Ik heb hetzelfde gedaan met de OEM-batterijen. Na het proces heb ik ze meer laten opladen (de verminderde capaciteit uitbreiden) en de spanning was stabiel na 3 of 4 rondes.
De lader / balancer kost $ 900. Ik heb $ 2840 inclusief verzendkosten betaald voor de 60 cellen.
Het is veel geld voor een oude auto. Ik zou beginnen met de balancer.
Als sommige van de originele cellen niet werken, zou ik op zoek gaan naar een ander batterijmerk, of misschien een gebruikt pakket kopen en een werkende set bouwen van de 2 pakketten.
Mijn Treg Hybrid is een model uit 2011. Afgelopen zomer heb ik de koppeling vervangen vanwege een foutcode over het hybride systeem omdat het buiten gebruik was. Distributieketting, spanners, zuigerveren en klepsteeldichtingen zijn ook vervangen. Uiteindelijk is er een stabilisatie van de hybride batterij gedaan en ze vertelden me dat de batterij ongeveer 30% van de capaciteit heeft verloren. Ik weet niet wanneer het tijd is om cellen te vervangen, maar wat is een goed bedrijf voor celonderdelen?

Mijn Treg Hybrid is een model uit 2011. Afgelopen zomer heb ik de koppeling vervangen vanwege een foutcode over het hybridesysteem omdat het buiten gebruik was. Distributieketting, spanners, zuigerveren en klepsteeldichtingen zijn ook vervangen. Uiteindelijk is er een stabilisatie van de hybride batterij gedaan en ze vertelden me dat de batterij ongeveer 30% van de capaciteit had verloren. Ik weet niet wanneer het tijd is om cellen te vervangen, maar wat is een goed bedrijf voor celonderdelen?
Weet niet, het zou geweldig zijn om de originele cellen te krijgen. Maar ik ken het merk niet. Als iemand meer info heeft, deel het dan. Bedankt

Ik wil mijn bougies vervangen. Om de bobines te verwijderen, moet de leiding die boven de bobines zweeft (blauwe pijl) worden verwijderd. Maar de kabelboom met de rode pijl is te kort en laat niet toe om de leiding uit de weg te halen! Hoe doe je dat?
Image

Ik wil mijn bougies vervangen. Om de bobines te verwijderen, moet de leiding die boven de bobines zweeft (blauwe pijl) worden verwijderd. Maar de kabelboom met de rode pijl is te kort en laat niet toe om de leiding uit de weg te ruimen! Hoe doe je dat?
View attachment 271876
Je moet eerst de schroeven in de groene cirkel verwijderen, ik denk dat het T25 of T20 is. Koppel vervolgens de connectoren van de bedrading naar de bobines los (paarse pijlen), dit geeft je voldoende ruimte om met de bougies te werken.
Image

Erg vriendelijk van u om te reageren. Ja, ik heb de kleine T20s verwijderd en deze bases die de leiding ondersteunen losgemaakt. Ik heb ook alle bobinepakketten losgekoppeld volgens uw roze pijlen.

Maar de leiding komt niet voldoende uit de weg. De kabelbomen zijn zo kort. De servicehandleiding die ik heb, geeft dezelfde instructies als u, maar ik heb niet genoeg werkruimte. Nog andere suggesties?

Erg vriendelijk van je om te reageren. Ja, ik heb de kleine T20's verwijderd en deze bases die de leiding ondersteunen losgemaakt. Ik heb ook alle bobines losgekoppeld zoals aangegeven met uw roze pijlen.

Maar de leiding komt niet voldoende uit de weg. De kabelbomen zijn zo kort. De servicehandleiding die ik heb, geeft dezelfde instructies als u, maar ik heb niet genoeg werkruimte. Nog andere suggesties?
Graag gedaan. Ik heb een 2011 Hybrid en heb de stekkers en de spoelen meerdere keren verwijderd. Er is niet veel ruimte, maar het is genoeg voor de klus. Als je elke bobine ongeveer 1-2 cm uit het gat haalt en het dan draait, kun je hem er waarschijnlijk uit krijgen.

Nogmaals bedankt. Een week geleden was ik zover gekomen dat ik een paar spoelen had losgedraaid, maar had geconcludeerd dat het niet de moeite waard was om verder te gaan met de leiding die in de weg zat, en speculeerde dat de monteurs iets hadden losgekoppeld omdat de kabelbomen zo kort zijn.

Met uw inbreng kreeg ik het vertrouwen dat er geen extra ontkoppelingen waren, en ging verder. Ik vond een kabelboomclip aan de bestuurderskant, achter de motor, die ik kon losmaken en die me die extra 2 cm opleverde, en vond aan de passagierskant een sensor en een clip die me 3-4 cm en veel werkgemak opleverden.

Soms is een vriendelijk woord alles wat je nodig hebt. Bougies gedaan. Proost,

1,161 - 1,172 of 1,172 Posts