Club Touareg Forum banner

Bluetooth-audio

43K views 26 replies 15 participants last post by  Ihab Alkarawan  
#1 ·
Hallo,

Dit is mijn eerste posting als nieuw lid en nieuwe eigenaar van een 2010 Touareg TDI. Geweldig voertuig, en elke dag leer ik iets nieuws over mijn Touareg!

Een probleem dat ik had met mijn Touareg, waarvan ik dacht dat jullie het interessant zouden vinden, heeft te maken met de Bluetooth-audio-optie in de navigatie-instellingen. Kortom, het werkt niet, ook al krijg je de optie om de Bluetooth-audio te activeren? Bluetooth-audio is een leuke optie als je mobiele telefoon muziek kan afspelen of muziek kan streamen van applicaties zoals Pandora.

Mij werd verteld dat de reden dat het niet werkt is omdat het navigatiesysteem van de Touareg "high-end" software gebruikt. Alle modellen onder de Touareg met een vergelijkbaar navigatiesysteem, met de Bluetooth-audio-optie, werken wel, of dat werd me verteld door de VW-monteur. Ik dacht altijd dat high-end meer betekende en niet minder?? Afgezien van dat kleine ongemak is al het andere aan de Touareg TDI geweldig!! :D

#2 ·
Ik heb een 2010 V6 TDI. Mijn Bluetooth Audio werkt... Het hangt af van de telefoon en of deze hetzelfde bluetooth-profiel ondersteunt. Ik gebruik een HTC Touch Cruise. De dealer vertelde me hetzelfde toen ik probeerde al mijn functies aan de praat te krijgen. Toen ik om hulp vroeg om de spraakactivering aan de praat te krijgen, zeiden ze dat het niet met mijn telefoon zou werken (dat doet het wel). Hetzelfde geldt voor de Bluetooth Audio en een paar andere functies... Ik moest teruggaan en hen uitleggen hoe ze het goed aan de praat konden krijgen...

#3 ·
Dat is goed nieuws! Mijn telefoon (Samsung Moment) werkt prima met spraakherkenning, daarom was ik verbaasd dat de audio het niet deed. Leg me uit hoe je je Bluetooth-audio aan de praat hebt gekregen en alle andere functies. Als ik de mijne aan de praat kan krijgen, zal ik je instructies doorgeven aan mijn dealer.

Bedankt,

#4 ·
Goed nieuws en slecht...

Wat ik heb ontdekt is dat er 3 versies van de Bluetooth-module zijn. En slechts één daarvan ondersteunt de audio. Ik geloof dat de Tregs de 9w3 gebruiken, die geen Bluetooth-audio ondersteunt. Ik heb een subwoofer in mijn systeem laten plaatsen door een bevriende installateur die ook een 9w2-retrofit aan mijn systeem "toevoegde". Ik wist dit niet totdat ik de volgende informatie vond en hem ernaar vroeg. Het is de retrofit waarmee ik de audio kan gebruiken.

Bluetooth-typen
Volk-L kan door de dealer worden geĂŻnstalleerd, maar is alleen voor spreken en ontvangen. U kunt geen uitgaande telefoongesprekken plaatsen of de telefoonboekfunctionaliteit weergeven in het MFD (het highline multifunctionele display op het instrumentenpaneel). Dit was een optie op eerdere TDI's. Het werkt niet samen met het VW RNS 510 GPS-navigatiesysteem.

9w2 laat u spreken en ontvangen, maar er is geen telefoonboekfunctionaliteit. U kunt nog steeds spraakbesturing via uw mobiele telefoon gebruiken om uitgaande oproepen te plaatsen, indien uitgerust. Het heeft ook A2DP (bluetooth streaming muziekfunctionaliteit). Een voorbeeld van A2DP is draadloos muziek afspelen rechtstreeks vanaf uw iPhone via de stereo.
U kunt kits op eBay vinden om 9w3 te retrofitten, maar dit zijn grijze markt onderdelen. Met andere woorden, mensen uit andere landen verkopen OEM VW-onderdelen die op uw auto werken, maar net zo werken alsof ze af fabriek zijn uitgerust. *Zorg ervoor dat het onderdeelnummer van de bluetooth-module compatibel is met uw auto! Er was een verandering van 2009 en 2010 - witte vs. rode display onderdeelnummers.

9w3 laat u spreken, ontvangen, heeft een telefoonboek, plaatst uitgaande oproepen en heeft spraakbesturing. Het ondersteunt geen A2DP. Alle 2010 en nieuwer in de VS hebben het. De meeste hebben niet de juiste codering om het telefoonboek via het MFD weer te geven. Als u een 2010 heeft en deze optie niet ziet, wijzig dan de codering zodat deze wordt weergegeven. Omdat het een gloednieuwe auto is, had de dealer dit voor u moeten instellen. Dit werkt niet met 2009 en eerder. Het heeft ook meer opties voor audio-instellingen.

#5 ·
Toont 9W2 beller-ID-info op de MFI? A2DP zou een grote bonus voor mij zijn ten opzichte van de telefoonboekfunctie.

#7 ·
Ik zal ook een propaankit toevoegen die mijn vriend heeft helpen ontwerpen en die is gemaakt door Fire em up. Ze hebben een enorm succes gehad met grote dieselvrachtwagens over de hele wereld en Europese kleine auto's. Mijn vriend zei dat de gemiddelde mpg-toename op de Jetta 50% is!! 20% propaan 80% ULSD is bijna 100% brandstofverbranding en minder NOx, wat minder AdBlue (ureum) zou moeten betekenen. Omdat het schoner verbrandt, is het ook beter voor de motor en het milieu. Nadat het is geĂŻnstalleerd, zal ik de resultaten plaatsen.

#8 ·
Ja, dat is mijn site, myturbodiesel.com. Het gaat voornamelijk over VW TDI, maar veel dingen zijn ook van toepassing op andere VW's. Als je een Touareg TDI hebt, voel je dan vrij om daar ook te posten. vandamme23, verwijs naar dingen wanneer je grote stukken citeert - je zou niet willen dat ik je werk neem zonder ten minste een erkenning, dus waarom zou je het mijne nemen, vooral omdat het toch gratis is?

De Touareg Bluetooth-module kan iets anders zijn (ik betwijfel het) en de aankomende 9w7 (zoals 9w3 maar dan met streaming audio, dus het combineert het beste van beide oudere systemen) zou in de herfst moeten uitkomen. Of zoals met elke andere technologie kun je wachten en een ouder systeem met korting kopen. aaa247, check je PM.

#10 ·
Hallo allemaal, nieuw hier en met mijn Touareg (gisteren gekregen). Ik heb een V6 uit 2010 en wil de Bluetooth-audio gebruiken om muziek af te spelen van mijn iPhone 4S. Het is gelukt om te bellen, maar ik kan blijkbaar geen muziek afspelen. Hoe kom je erachter wat voor soort Bluetooth ik heb?

Ik synchroniseer de telefoon met de Bluetooth en druk dan op de telefoonknop op het stuur, de stem komt en vraagt wat ik wil doen. Ik weet niet zeker wat ik hierna moet doen om muziek af te spelen.

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd!

Bedankt
Greg

#11 ·
Met mijn Bluetooth-setup (2011 T3 Treg met navigatie etc.) selecteer ik gewoon 'media'/input en dan Bluetooth. De bediening op het stuurwiel bedient dan de muziek-app in mijn iPhone4 en streamt naar de autoradio.
Je kunt alleen vooruit/achteruit en afspelen/pauzeren bedienen, als je volledige controle en selectie van afspeellijsten etc. wilt, moet je een iPod-kabel in het dashboardkastje aansluiten.
De Treg ziet de iPhone als het ware als twee afzonderlijke apparaten - een telefoon en een mediaspeler.
Als telefoon gebruik je de 'spraak'- of 'Telefoon'-knop en omhoog/omlaag/links/rechts op het stuurwiel (of spraakbesturing) om een naam uit het iPhone-adresboek te selecteren (wordt weergegeven in MFD).
Om muziek ervan te streamen, selecteer je 'Media' en vervolgens Bluetooth om de iPhone te selecteren (zodra deze is gekoppeld), die dan automatisch begint met afspelen.
Eén ding dat me echt imponeert aan de Treg is dat zodra ik in de auto spring en de sleutel omdraai (geen keyless ignition hier beneden!) de iPhone automatisch verbinding maakt en mijn Tunein Internet Radio (BBC Radio Two) naar de autoradio streamt - geweldig! :)

#16 ·
Greg,
De 'Media'-knop is een knop onder het touchscreen, sorry maar het klinkt alsof je een (510?) andere stereo/media-eenheid hebt dan de mijne (810?)
Het lijkt erop dat ups de unit zonder navigatie bezit, dus het zou geen RNS 510 moeten zijn.
Het is alleen een standaard radiosysteem zonder navigatie.

#20 ·
USP45nh,

Ik heb net ook een 2010 gekregen en was op zoek naar een oplossing om bluetooth audio te streamen en vond dit uit Spanje. Het ziet ernaar uit dat het zal werken door de huidige bluetooth 9w3 te vervangen door de nieuwste 9w7-eenheid, zodat je kunt streamen.

VW Bluetooth Kit RNS 510 RCD 510 9W7

Ik moet een paar weken wachten om de mijne te bestellen, maar zal een update geven als ik dat doe.

#22 ·
USP45nh,

Ik heb net ook een 2010 gekregen en was op zoek naar een oplossing om bluetooth audio te streamen en vond dit uit Spanje. Het lijkt erop dat het zal werken door de huidige bluetooth 9w3 te vervangen door de nieuwste 9w7-eenheid, zodat je kunt streamen.

VW Bluetooth Kit RNS 510 RCD 510 9W7

Ik moet een paar weken wachten om de mijne te bestellen, maar zal een update geven als ik dat doe.
Klinkt misschien dom, maar ik vraag me af of dit in de T2 met RNS510 past... in de advertentie staat Touareg 2012, maar in Europa was de 2010 de "T3"

#21 ·
Onze 2013 met Nav ondersteunt streaming audio met problemen. Af en toe stopt de audio en start dan opnieuw. Ik verlies ook de track controle, dus ik kan geen nummers vooruit of achteruit spoelen. Ik weet niet hoe ik afspeellijsten kan veranderen.

Ik vertelde de servicemonteur tijdens de 10k check-up en hij zei dat ze VW hadden gebeld en dat de iPhone 5 niet wordt ondersteund! WTF? Hoe kun je een van de populairste telefoons ter wereld niet ondersteunen?

#24 ·
Onze 2013 met Nav ondersteunt streaming audio met problemen. Af en toe stopt de audio en start dan opnieuw op. Ik verlies ook de track controle, dus ik kan geen nummers vooruit of achteruit spoelen. Ik weet niet hoe ik afspeellijsten kan veranderen.

Ik vertelde de servicemedewerker tijdens de 10k check-up en hij zei dat ze VW hadden gebeld en dat de iPhone 5 niet wordt ondersteund! WTF? Hoe kun je een van de populairste telefoons ter wereld niet ondersteunen?
Het probleem ligt bij Apple, niet bij VW. Apple is echt slecht in het handhaven van achterwaartse compatibiliteit met hun diensten (in dit geval bluetooth). Ik heb een iPhone 4s en ik heb problemen met de audio die niet volledig synchroniseert met de auto, waardoor ik geen muziek heb, of waardoor ik de muziek niet via de radio kan bedienen.

De eerste stap is om de bluetooth op de telefoon uit te schakelen en weer in te schakelen. Als dat niet werkt, start ik de telefoon opnieuw op en dat lost het probleem altijd op.

Dit gebeurde ook met een Alpine head unit in mijn oude truck, dus het is niet beperkt tot VW.

En nee, ik ga binnenkort niet overstappen op een Android-telefoon.

#27 ·
Beste allemaal, ik heb net een Vw Touareg 2010 V6 r line gekregen en ik heb een probleem met de Bluetooth dat het niet verbindt met mijn iPhone XS, dus ik vraag me af of er een update kan worden gedaan voor de Bluetooth-software of een oplossing zodat mijn iPhone XS kan worden verbonden met de Bluetooth van de auto, houd er rekening mee dat mijn audio-apparaat in de auto RNS 510 is. Help alsjeblieft! Bedankt bij voorbaat