Ik heb dit net gezien, sorry voor de late reactie. Ik heb mijn v-6 afgelopen winter vervangen. Hij komt er van boven uit, met de transmissie op zijn plaats. Je moet de motor naar voren schuiven om de transmissie los te koppelen. De transmissie moet ongeveer een of twee inch omhoog. Ik heb de radiator op zijn plaats gelaten en een stuk multiplex van een kwart inch gebruikt om de radiator te beschermen tegen de poelies. De motor past er nauwelijks in, maar door op de slangen aan de achterkant van de motor te duwen, een beetje te kantelen en te draaien, en het multiplex om de radiator te beschermen als je uitglijdt, heb je ongeveer een kwart inch, om genereus te zijn. Mijn probleem was een af en toe brandend controlelampje van de motor. De dealer zei dat een software-update om te detunen niet meer beschikbaar was, maar ze konden een nieuwe computer installeren voor $ 1.000 plus om het te repareren.... Ik kreeg een misfire op #2 en #4, net genoeg om het controlelampje van de motor te laten branden, de kat presteerde slecht en er was een willekeurige misfire. Mijn logica was... de computer heeft 116.000 mijl gewerkt, dus een computer vervangen voor iets dat in de loop van de tijd mechanisch is veranderd??? Al mijn vacuümslangen scheurden bij de verbindingen en de slangen moesten worden vervangen, dus ik begon dingen uit elkaar te halen. Het verwijderen van de kleppendeksel onthulde het probleem. De nokkenaslobben zagen eruit alsof ze te weinig olie kregen. Ik vond de tuimelaars op inlaatkleppen #2 en #4 kleine stukjes metaal missen. (klein). Anders liep de motor als een zonnetje, verbruikte geen druppel olie, liep soepel, trok hard, compressie en leakdown waren goed. Ik was eerst van plan om de kop te reviseren, nieuwe nokkenassen, tuimelaars, enz. Onderdelen zouden bijna net zo duur zijn als een nieuwe kop. Ik vond een sloopmotor met 42.000 mijl voor $ 2.900. Dat was 74.000 mijl minder dan mijn motor en minder dan de kosten om de kop met nieuwe nokkenassen etc. te doen. Dus ik heb de motoren verwisseld, elke slang vervangen (gas, koelvloeistof, vacuüm). Ik begon met een handleiding, maar ik kon niet bedenken hoe ik het anders kon doen dan één foto per keer. Is er een manier om het in Word of PDF te doen en dan het complete document te uploaden? Ik heb foto's van alles gemaakt.