Club Touareg Forum banner
1 - 20 of 20 Posts

rover1man

· Registered
12 Posts
Discussion starter · #1 ·
Hallo Vag Com experts,

Ik heb versie 21.3 geïnstalleerd op mijn Windows 10 laptop. Ik kan de initiële test niet uitvoeren wanneer ik met contact aan op het voertuig ben aangesloten. Ik krijg de melding "USB-interface niet gevonden".

Het apparaat geeft een groen lampje weer wanneer het op de poort is aangesloten.

Ik ben nauwelijks in staat om software te installeren - enige hulp voor deze boomer die nauwelijks kan typen?

Bedankt

Bewerken: Ik heb zojuist de nieuwste softwareversie bijgewerkt en kan bevestigen dat als je een echte VCDS-kabel hebt, zodra je opties/test selecteert, er een dialoogvenster wordt geopend waarin staat dat je ook de firmware voor de kabel moet updaten. Zorg ervoor dat de kabel is aangesloten op de laptop wanneer je dit doet. Test opnieuw en sla op als je klaar bent.

Het is een gemanipuleerde Ross Tech VCDS HEX V2

Is er een manier om te zien of het een kloon is?

Bedankt
Soms worden de klonen ook zo gestempeld.
Waar heeft u de kabel gekocht?

Weet je zeker dat je een echte VCDS-kabel hebt? De namaakversies / klonen werken niet met bijgewerkte software en hebben moeite met de software waarvoor ze zijn gekloond
Dit is onjuist. Ik heb een kloonkabel die ik jaren geleden voor $30 heb gekocht. Werkt altijd perfect, heb altijd de software kunnen updaten naar de nieuwste versie.

Dit is onjuist. Ik heb een kloonkabel die ik jaren geleden voor $30 heb gekocht. Werkt altijd perfect, heb altijd de software kunnen updaten naar de nieuwste versie.
Je moet een goede kloonkabel hebben gekregen. Ik kocht er oorspronkelijk een omdat het de helft van de prijs was en onbeperkte VIN's had. Het enige dat ze benadrukten was om er niets mee te updaten, anders zou het niet meer werken.
Wat ze nalieten te vermelden, of misschien niet wisten, was dat het bepaalde bestanden voor sommige modules beschadigde die de modules nodig hadden.
Ik bestelde snel een OEM-kabel en het repareerde de bestanden. Het bedrijf waar ik de kloon van kocht, gaf me mijn geld terug en zei dat ik de kabel mocht houden, die ik nog steeds heb maar niet gebruik.

Zijn kloon werkt omdat hij waarschijnlijk gecertificeerd is door de IPPA... Intellectual Property Piracy Association.

Je moet een goede kloonkabel hebben gekregen.
Ik ben niet zeker, ik heb net de goedkoopste kabel met de snelste verzending op AliExpress gekocht. Na het flashen van de chip kun je echte VCDS gebruiken die updatebaar is. Het is 4 jaar en honderden scans en coderingen zonder problemen geweest.

Het is niet onjuist, maar ik ben er zeker van dat er uitzonderingen zijn... Je hebt extreem veel geluk als een kloonkabel volledig werkt met de versie van de VCDS-software waarvoor hij is gekloond en doorgaans meegeleverd, aangezien veel functies niet volledig "gekloneerd" zijn. Nog meer geluk als het werkt met latere softwareversies, vooral de huidige. Misschien, als je de technologie hebt om de chip in de kloonkabel te flashen zodat deze volledig overeenkomt met de huidige VCDS-firmware, zou je meer succes kunnen hebben

VCDS biedt een geweldig product en geweldige ondersteuning via hun forum voor gebruikers van het originele product tegen een redelijke prijs. Of je nu een piratenkloonkabel of het originele artikel koopt, is een morele en juridische keuze die elk individu moet maken.

Het is een gemanipuleerde Ross Tech VCDS HEX V2

Is er een manier om te zien of het een kloon is?

dank u
Als je het niet rechtstreeks van VCDS of hun geautoriseerde dealers in jouw land hebt gekocht, dan is het een kloon.

VCDS kan aan de hand van het serienummer zien of het nep is en aan de hand van andere uiterlijke kenmerken die ze niet bekendmaken om de piraten niet te helpen betere kopieën te maken.

Het lijkt erop dat de OP deze thread heeft verlaten en we nu alleen nog maar klooneenheden bespreken.

Discussion starter · #13 ·
Ik heb de draad niet losgelaten. Ik heb alle posters bekeken en van hen geleerd. Mijn oorspronkelijke vraag over het aanpakken van de afgeleide interface is nog steeds beschikbaar om te beantwoorden.

Misschien zoiets als: "Installeer deze driver van deze site, van iemand die een Windows 10-wizard is???"

Ik heb de thread niet verlaten. Ik heb alle posters bekeken en geleerd van ze. Mijn oorspronkelijke vraag over het aanpakken van de deriver interface is nog steeds beschikbaar om te beantwoorden.

Misschien zoiets als "installeer deze driver van deze site, van iemand die een Windows 10 wizard is???
Bekijk mijn bewerking in post #2. Als je een echte VCDS-kabel hebt, zal het je helpen.

Ik heb de thread niet verlaten. Ik heb alle posters bekeken en geleerd van ze. Mijn oorspronkelijke vraag over het aanpakken van de deriver interface is nog steeds beschikbaar om te beantwoorden.

Misschien zoiets als "installeer deze driver van deze site, van iemand die een Windows 10 wizard is???
Je hebt het meerdere keren ontweken om te antwoorden waar je de kabel precies vandaan hebt. Vagcom is (tegenwoordig, in ieder geval) een zeer betrouwbare applicatie. Dat gezegd hebbende, het is enigszins geavanceerd om te bedienen als je niet technisch onderlegd bent.

Discussion starter · #16 ·
Ik heb de kabel uit het dashboardkastje gehaald - Ha! Hij zat bij de auto toen ik hem kreeg. Hij heeft alle markeringen die op een Ross Tech-kabel lijken, maar misschien niet?? Hoe kan ik weten of het een Ross Tech-kabel is of niet?

Plaats een duidelijke foto van het OBD2-uiteinde.

Oké, het lijkt erop dat ik een kloon heb. Ik geef het op.

De Touareg voorlopig parkeren en in de toekomst kijken naar echte Ross Tech als mijn veerkracht terugkeert.

dank aan iedereen
Blij dat je het hebt opgelost. Je zult zeker blij zijn als je je echte VCDS krijgt.

1 - 20 of 20 Posts