Club Touareg Forum banner
41 - 49 of 49 Posts
Welke lijm/siliconen heb je gebruikt om de lens terug te lijmen? Moeten we ook het ballast en de rest van de elektrische componenten verwijderen als we de unit tot 200 graden F verwarmen? Ik ben van plan de lens van een andere unit te verwisselen.
Heb je hier ooit een antwoord op gekregen?

Heeft u hier ooit een antwoord op gekregen?
Ik heb dit een paar jaar geleden gedaan. U moet de ballast, rubberen pluggen en lampen verwijderen. U verwarmt de oven voor en laat de lampen dan op een stuk hout liggen voor sessies van 5-10 minuten onder toezicht om te voorkomen dat het plastic smelt. Ik zeg u nu, u kunt de lampen beter open snijden met een multitool, want permanent afgedichte koplampen kunnen een nachtmerrie zijn om te openen. U kunt butyl gebruiken om ze weer aan elkaar te lijmen.

Bedankt voor de tip. Ik ben deze route niet gegaan omdat ik de lens nergens kon vinden. Als je een plek weet waar ik een nieuwe lens kan krijgen, zou dat geweldig zijn. Voorlopig kon ik twee eenheden met heldere lens veiligstellen, maar zonder of met beschadigde ballast, ik heb net de ballasten van mijn mistlampen gehaald en ik ben in business. Ik ben van plan speciale beschermende vellen te kopen die lensschade door wegdeeltjes en UV-licht verminderen.

Bedankt voor de tip. Ik ben deze route niet gegaan omdat ik de lens nergens kon vinden. Als je een plek weet waar ik een nieuwe lens kan krijgen, zou dat geweldig zijn. Voorlopig kon ik twee eenheden met heldere lens beveiligen, maar zonder of met beschadigde ballast, ik heb net de ballasten van mijn mistlampen gehaald en ik ben in business. Ik ben van plan speciale beschermende vellen te kopen die lensschade door wegdeeltjes en UV-licht verminderen.
Als de lenzen niet van binnen beschadigd zijn, kun je ze weer tot leven wekken door nat te schuren van 400/500 tot 800 grit en er vervolgens wat 2k lak op te spuiten. Ze zouden er als nieuw uit moeten zien.
Ik geloof nauwelijks dat er momenteel aftermarket lenzen beschikbaar zijn.

41 - 49 of 49 Posts