Ik heb onlangs een Redarc Tow Pro in mijn CR Touareg geïnstalleerd. Ik heb de eigenlijke controller op de instrumentenpaneelafdekking onder het paneel gemonteerd, de diode aan de zijkant van de controller en de bedieningsknop aan de zijkant van de stuurkolom. Met behulp van de connector en kabel die bij de Tow Pro werden geleverd, kocht ik een connectorbehuizing van VW (onderdeelnummer 1J0 972 872) die past op de voorbedrading van de aanhangercontroller in de auto, en plugde deze gewoon in. Standaard 1/4 inch spade-aansluitingen passen en worden in die connector vastgehouden. Ik moest mijn eigen 12 AWG-draad naar achteren leggen om op zijn beurt verbinding te maken met de blauwe draad van de aanhangerrem, die zich aan de linkerkant achterin naast de aanhangermodule (61) in de auto bevond als onderdeel van de trekhaakinstallatie. Ik heb de bestaande 2-polige connector (slechts één aansluiting gebruikt) vervangen omdat ik niet het gevoel had dat de pin de remstroom aankon.
Ik heb een aanhanger-"simulator" gemaakt met weerstanden om de lichten en remmen te simuleren, en alles werkte zoals geadverteerd.
Ik ga graag in meer details als dat nodig is.
View attachment 253626