Club Touareg Forum banner

Aanhangerremregelaar

10K views 77 replies 24 participants last post by  Malaudi  
#1 ·
Hallo allemaal, ik heb een 2016 T-rag met 3.0 TDI en trekhaak in Canada. De lokale garage vertelde me dat ik een aftermarket remcontrolemodule moet installeren om de zware aanhanger te kunnen trekken.

Ik vroeg me gewoon af of het waar is of niet. Ik heb de indruk dat de 7-pins connector al een aanhangerremcontrole in het trekhaakpakket zou moeten hebben.

Bedankt

#17 ·
Je hebt een aanhangerremcontroller nodig. De trekhaakmodule maakt alleen het verzenden van het signaal mogelijk, niet het daadwerkelijk inschakelen.
Trekhaakmodule heeft niets te maken met aanhangerremmen, het zijn 2 volledig afzonderlijke systemen en circuits. De blauwe remuitgang van de remcontroller gaat rechtstreeks naar de 7-pins stekker, het heeft geen interface met de trekhaakmodule. Trekhaakmodule is strikt voor lichten en alarm, en een paar elektrische aanpassingen.

• Like
Reactions: PRY4SNO
#3 ·
Hoi allemaal, ik heb een 2016 T-rag met 3.0 TDI en trekhaak in Canada. De lokale garage vertelde me dat ik een aftermarket remcontrolemodule moet installeren om de zware aanhanger te trekken.

Ik vroeg me gewoon af of het waar is of niet. Ik heb de indruk dat de 7-pins connector al een aanhangerremcontrole in het trekhaakpakket zou moeten hebben ingebouwd.

Bedankt
Touareg is ontworpen/ontwikkeld in Duitsland - net als alle Europese auto's is hij ontworpen om aanhangers te trekken met automatische over-run remmen - in markten waar elektrische remmen en remcontrollers worden gebruikt, moet de controller als aftermarket-artikel worden toegevoegd.

#8 ·
#7 ·
Heeft iemand erover nagedacht om de Bluetooth van Curt te gebruiken, zoals in de onderstaande link? Het lijkt erop dat het fijn zou zijn om geen omvangrijk apparaat in de cabine te hoeven monteren.

#11 ·
Heeft iemand erover nagedacht om de Bluetooth-versie van Curt te gebruiken, zoals in de onderstaande link?
Het lijkt me fijn om geen omvangrijke unit in de cabine te hoeven monteren.

Link >>>> https://www.etrailer.com/multi-prod...&pc2=C51522&VehicleID=20116005498&HHYear=2011&HHMake=Volkswagen&HHModel=Touareg
Ik heb deze serieus overwogen. De recensies zijn er geweldig over. Bij het zoeken op dit forum ontdekten mensen dat het een hoekuitdaging opleverde bij aansluiting op de Touareg. Omdat de 7-pins stekker sterk naar beneden is gericht, was ik ook niet comfortabel met die pasvorm. Uiteindelijk ga ik voor de controller in de cabine omdat ik gewoon naar beneden wil reiken voor het handmatig remmen van de aanhanger in het geval ik tegen slingeren vecht. In die situatie wil ik er niet voor hoeven zorgen dat mijn telefoon openstaat voor de app om hetzelfde te doen. Je kunt met de Curt ook een fysieke knop kopen die je remmen activeert. Ik wil nog steeds de schuifregelaar.

#13 ·
Moet letterlijk een controller kopen en aansluiten, that's it. Ik hou van Tekonsha. Prodigy 3 is geweldig

• Like
Reactions: Smoky16 and PRY4SNO
#35 ·
Ik heb een BD229 diode gebruikt in mijn installatie - $7 van Jaycar. Voorwaartse stroom 8 ampère. Meer dan voldoende. Veel goedkopere rook!!
BD229 of BY229?

#37 · (Edited)
Ik heb onlangs een Redarc Tow Pro in mijn CR Touareg geïnstalleerd. Ik heb de eigenlijke controller gemonteerd op de afdekking van het instrumentenpaneel onder het paneel, de diode aan de zijkant van de controller en de bedieningsknop aan de zijkant van de stuurkolom. Met behulp van de connector en kabel die bij de Tow Pro werden geleverd, kocht ik een connectorbehuizing van VW (onderdeelnummer 1J0 972 872) die past op de voorbedrading van de aanhangercontroller in de auto en heb deze gewoon aangesloten. Standaard 1/4 inch spades passen en worden in die connector vastgehouden. Ik moest mijn eigen 12 AWG-draad naar achteren leggen om op zijn beurt verbinding te maken met de blauwe draad van de aanhangerrem, die zich aan de linkerkant achterin naast de aanhangermodule (61) in de auto bevond als onderdeel van de trekhaakinstallatie. Ik heb de bestaande 2-polige connector (slechts één aansluiting gebruikt) vervangen omdat ik niet het gevoel had dat de pin de remstroom aankon.

Ik heb een aanhanger-"simulator" gemaakt met weerstanden om de lichten en remmen te simuleren, en alles werkte zoals geadverteerd.

Ik ben graag bereid om indien nodig meer details te geven.

#38 ·
Ik heb onlangs een Redarc Tow Pro in mijn CR Touareg geïnstalleerd. Ik heb de eigenlijke controller op de instrumentenpaneelafdekking onder het paneel gemonteerd, de diode aan de zijkant van de controller en de bedieningsknop aan de zijkant van de stuurkolom. Met behulp van de connector en kabel die bij de Tow Pro werden geleverd, kocht ik een connectorbehuizing van VW (onderdeelnummer 1J0 972 872) die past op de voorbedrading van de aanhangercontroller in de auto, en plugde deze gewoon in. Standaard 1/4 inch spade-aansluitingen passen en worden in die connector vastgehouden. Ik moest mijn eigen 12 AWG-draad naar achteren leggen om op zijn beurt verbinding te maken met de blauwe draad van de aanhangerrem, die zich aan de linkerkant achterin naast de aanhangermodule (61) in de auto bevond als onderdeel van de trekhaakinstallatie. Ik heb de bestaande 2-polige connector (slechts één aansluiting gebruikt) vervangen omdat ik niet het gevoel had dat de pin de remstroom aankon.

Ik heb een aanhanger-"simulator" gemaakt met weerstanden om de lichten en remmen te simuleren, en alles werkte zoals geadverteerd.

Ik ga graag in meer details als dat nodig is.

View attachment 253626
Dat is veel werk, maar succes is een overwinning. Geweldig gedaan!

• Like
Reactions: meggsy and Malaudi
#40 ·
Ik heb dezelfde Redarc Tow Pro via Etrailer gekocht en hij was iets duurder dan sommige andere modellen. Ik bestelde de verbindingsdraden van VW. Etrailer heeft een geweldige video over hoe je de unit installeert en het duurde minder dan een uur om te installeren. Werkt geweldig met de aanhangerremmen en de controller is eenvoudig aan te passen. Installeer de bedieningsknop naast de koplamp schakelaar.

Attachments

#41 ·
Ik heb dezelfde Redrac Tow Pro via Etrailer gekocht en hij was iets duurder dan sommige andere modellen. Ik bestelde de verbindingsdraden van VW. Etrailer heeft een geweldige video over hoe je het apparaat installeert en het duurde minder dan een uur om te installeren.
Werkt geweldig met de aanhangerremmen en de controller is eenvoudig aan te passen. Installeer de bedieningsknop naast de lichtschakelaar.
Dat is zeker een mooie installatie. Hoe bevalt de functionaliteit van de remcontroller?

#43 ·
Mijn Redarc is precies hetzelfde gemonteerd als die van Zhoel. Zeer nette installatie en zeer gemakkelijk te bereiken voor handmatige aanpassing indien nodig.

#48 ·
#53 ·
JMO Ik denk dat een simpele knop makkelijker te bedienen is en dat de plaatsing naast de lichtschakelaar handiger zou zijn om te bereiken, vooral voor mij, want ik ben 1,85 m lang. Niet naar de sportschool geweest voor de beendag, maar ik heb een paar jaar lang aan downhill mountainbiken gedaan.

#55 ·
Doe wat voor jou werkt.
Een schuifregelaar kan worden gemoduleerd.... een knop niet... hij staat AAN of UIT....
Ik ben ook rechtshandig, dus jouw oplossing met de linkerhand zou betekenen dat ik crasht lang voordat ik de knop vind om hem in te drukken.
Raar, ik had de indruk dat de knop van de Redarc-eenheden ook een potentiometer was. Misschien kan iemand die het in zijn voertuig heeft geĂŻnstalleerd, dit verduidelijken.

Trouwens.... crash niet.

#64 ·
#61 ·
Dioden voor wat? Een relais is soms vereist als de TBC ingeschakeld blijft en resulteert in een leegloop van uw batterij.
LED-trailers zijn soms een probleem, maar meestal niet bij de nieuwste modellen... lijkt een soort hit-or-miss deal te zijn.

#62 ·
Ze maken ook modules die je in de 7-pins stekker steekt en die de LED-knipperlichten repareren

#65 ·
Oké jongens, kan iemand een installateur in Melb aanbevelen voor een Redarc Tow Pro in een 2022 CR?
Ik ben een mechanische/elektrische sukkel en de dagen dat ik een krat naar de werkplaats kon brengen, zijn allang voorbij.

Arte et Marte, hè Meggsy!

#66 ·
Oké jongens, kan iemand een installateur in Melb aanbevelen voor een Redarc Tow Pro in een 2022 CR?
Ik ben een mech/elec numpty en de dagen dat ik een plaat naar de werkplaats kon brengen, zijn al lang voorbij.

Arte et Marte eh Meggsy!
Heb je het fabrieksaanhangerpakket? het is gewoon plug and play

#73 ·
Tweedehands gekocht, maar het heeft een OEM trekhaak en tlr stekker.

Plug and play betekent nog steeds dat je de kabelboom moet ophalen en de knop etc. moet installeren.
Ja, je zult de remcontroller en kabelboom moeten kopen, maar hij zou er letterlijk in moeten passen en werken.