Club Touareg Forum banner

Storing aan de verwarmde stoel voor passagiers

2.9K views 12 replies 4 participants last post by  New2Tregs  
#1 ·
Hallo allemaal,

Ik heb geprobeerd een probleem op te lossen met de stoelverwarmingsfunctie op mijn passagiersstoel, zodat mijn vrouw haar achterwerk warm kan houden in deze koude tijd van het jaar!

De stoelkoelfunctie werkt zonder problemen en de knop voor de stoelverwarming licht op, dus ik neem aan dat die werkt. Toen ik een scan uitvoerde, toonde deze een storing in de rechter voorstoelverwarming - elektrische fout in het circuit - Foutcode: 01854.

Ik heb de handleidingen doorzocht en kan niets vinden over de stoelverwarmingsmodules of -controllers, enz., dus alle adviezen zouden zeer op prijs worden gesteld?

Bedankt

Richard

#4 ·
Hoi allemaal,

Ik heb geprobeerd een probleem op te lossen met de stoelverwarmingsfunctie op mijn passagiersstoel, zodat mijn vrouw haar achterwerk warm kan houden in deze koude tijd van het jaar!

De stoelkoelfunctie werkt zonder problemen en de knop voor de stoelverwarming licht op, dus ik neem aan dat die werkt. Toen ik een scan uitvoerde, toonde deze een storing aan de rechter voorstoelverwarming - elektrische fout in het circuit - Foutcode: 01854.

Ik heb de handleidingen doorzocht en kan niets vinden over de stoelverwarmingsmodules, controllers, enz., dus alle adviezen zouden zeer op prijs worden gesteld?

Bedankt

Richard
Ik heb de zekeringen voor uw Treg doorzocht via de onderstaande link. Ik was benieuwd of elk stoelverwarmingselement een eigen zekering had, maar ik zag alleen F44 aan de bestuurderskant voor stoelverwarming, niets individueel.
Ik denk dat uw volgende stap is om erachter te komen welke pinnen op de stoelboom voor die kant voor het verwarmingselement in de stoel zijn en de spanning te meten wanneer deze is ingeschakeld.
Ik heb gelezen dat bij sommigen het verwarmingselement in de stoel defect is geraakt, waardoor er een onderbreking in het circuit is ontstaan.

Link >>>> Zekeringkast Volkswagen Touareg 2010-2017

• Haha
Reactions: SaVAGeSoot
#8 ·
Alle pijlen wijzen erop dat het het verwarmingselement zelf is, of tenminste de module ervan, aangezien ik aanneem dat het twee delen zijn voor de zitting en de rug?
Ik zou hetzelfde denken wat betreft de twee afzonderlijke onderdelen. Ik vraag me af of ze in serie in het circuit lopen en dat slechts één ervan daadwerkelijk open is. Ik denk dat je ze zou kunnen doormeten om te zien of een van beide of misschien beide open zijn.
Nogmaals, dit is als de spanning er ĂĽberhaupt is bij de stekker.

#9 ·
Uw passagiersstoelverwarming heeft in totaal 4 verwarmingspads, geregeld via een temperatuursensor. Ze worden gevoed door de BCM J519 en beide gezekerd via SB20 (30A, zekeringpaneel bestuurdersdashboard). U heeft een breuk in een van de pads of een defecte temperatuursensor. Haal uw ohmmeter tevoorschijn en controleer de continuĂŻteit door elke pad. U kunt dit controleren bij connectoren 3,9,10 onder de stoel.

• Like
Reactions: New2Tregs
#11 ·
Uw passagiersstoelverwarming heeft in totaal 4 verwarmingskussens, geregeld via een temperatuursensor. Ze worden gevoed door de BCM J519 en beide gezekerd via SB20 (30A, zekeringkast bestuurdersdashboard). U heeft ofwel een breuk in een van de kussens, ofwel een defecte temperatuursensor. Haal uw ohmmeter tevoorschijn en controleer de continuĂŻteit door elk kussen. U kunt controleren bij connectoren 3,9,10 onder de stoel.

View attachment 262378

View attachment 262379
Ik trek uw info niet in twijfel, ik stel gewoon een algemene vraag.
Ik zie dat zekering #22 een 30A is, maar niet is aangegeven waarvoor deze dient (volgens de verstrekte link en zekeringlocaties die ik op mijn computer heb opgeslagen). Waarom labelen ze zekering #44 als 5A voor de stoelverwarming?