Club Touareg Forum banner

1 - 6 of 6 Posts

·
Registered
14 Posts
Discussion Starter #1
Hi All,

Past one week of new to me 2008 V10 invidual.

Great forum, a lot of info, thanks.

Any one know when dpf should replace car has 195000km ?

Br, TregFI

·
Registered
126 Posts
No need as long as automatic or forced burning passes. And same in finnish.

(Eli ei tarvetta niin kauan kuin automaattinen poltto tai pakotettu poltto onnistuu, ei ole kilsarajaa. Senkin jälkeen dpf poisto fyysisesti ja ohjelmallisesti voi tulla halvemmaksi kuin uusiminen)

·
Registered
14 Posts
Discussion Starter #3
Thanks LauriTJ

Onko näille dpf:lle mitään kokemusperäistä milloin ne on alkanut piiputtamaan.
Olisi tarjous virosta dpf tyhjennyksille, tyhjänä takaisin asennukselle ja ecu optimoinneille
300eur+viron alv. Olisi työreissu viroon, joten siinä samalla tuolla rahalla voisi teettää,
jos tuosta hommasta olisi hyötyä.
Lähinnä olen miettinyt dpf-"tukkeiden" vaikutusta turbojen kestoon, polttoainetalouteen..

·
Registered
126 Posts
Joskus parin sadan tuhannen jälkeen alkavat olla ehtoopuolella. Meillä on pari v6 tdi joissa on yli 300tkm alkuperäisillä pöntöillä takana jo eikä ongelmaa vieläkään. Kyllä se poisto ja ohjelmointi tiputtaa kulutusta, kannattaa poistaa ohjelmallisesti myös egr. Ja kyllä se tukkeutuva dpf voi vahinkoa tehdä. Hinta ei kyllä ole paha jos tuon 300 ja verot on. Näkyy täällä olevan 500 päälle. Itse olin harkinnut findieselin softaa.

·
Registered
14 Posts
Discussion Starter #5
Mitään ongelmia ei vielä ole ollut, ehkä sittenkin teettäisi vähän myöhemmin.
Mistä suomesta saa +500eur:lla dpf tyhjennykset ja optimoinnin ?
Netistä on näkynyt yli 1000eur hintoja suomessa tehtynä.

·
Registered
126 Posts
Ei kun pelkkä ohjelma on 500 tai 600, en ihan muista. Tyhjennys päälle. Ei periaatteessa paha rasti itse tehdä jos on hitsauslaitteet, mutta omassakin laipan pultit näyttää siltä ettei irtoa kuin laikalla. Jätin itsekin vielä myöhemmäksi. Se tyhjennyksen hinta riippuu paikasta ja tosiaan sinulla on vielä v10 niin työtä on enemmän kuin v6 kanssa. Meinasivat parissa paikassa että parin tunnin homma olisi kutoskoneeseen.

1 - 6 of 6 Posts