Club Touareg Forum banner
461 - 480 of 483 Posts
Hallo, ik heb een 2008 V6 Touareg, de standaard wielen zijn 275/45 R19
Mijn vriend had hetzelfde jaar en hetzelfde model en gaf me zijn reserve winterbanden. Zijn maat is 255/60 R17
Het lijkt hetzelfde boutpatroon te hebben, dus ik vraag me af of ze passen?
Laat me aub je gedachten weten

Bedankt

Nieuwe setup op 275/65r18 Falken Wildpeak's en standaard Cayenne velgen (geen spacers).
De auto is een TDI en is 40 mm verhoogd en de banden passen net in de buurt van de intercoolers.
Oude setup staat in post #459 (te koop trouwens)

Attachments

08 boomfabriek 17s draait 245/75r17, momenteel Goodyear Wrangler Kevlar 10 ply. Dit weekend overstappen op Thunderer Ranger M/T 10 plus. Ik heb er 60.000 mijl mee gereden sinds ik ze 9,5 maanden geleden heb gekocht. Heb deze erop gezet met half profiel omdat de oude koorden vertoonden. Weinig problemen behalve dat grotere gebruikte banden op de 17s de neiging hebben om vrij snel afdichtingslekken te ontwikkelen op de aluminium velg. Ik ben een voormalig bandentechnicus en heb de banden voor aankoop geĂŻnspecteerd. Het is zeer waarschijnlijk dat de jongen de velg niet goed heeft schoongemaakt voordat hij ze monteerde. Nooit meer die winkel gebruiken.

Hallo,

Ik weet niet zeker of dit de manier is om mijn vraag te stellen, maar ik ben nieuw, dus wees geduldig. Ik heb een Touareg CJMA-motorcode uit 2013, de motor is vastgelopen en ik kan in godsnaam geen motor met dezelfde code vinden. Ik moet weten of CVWA, CJGA of een andere motorcode compatibel is en erin kan worden geplaatst?

Alvast bedankt aan iedereen die kan helpen :)

Dus ik heb net 245/75r17 thunderer Trac grip m/ts in 10-laags uitvoering gemonteerd en bij halve besturing is er lichte wrijving aan de voorkant van de binnenste spatbordvoering. Verder geen problemen. Ik vind het niet erg, want ik zal gaan trimmen voor een aangepaste bumper en grill en een borstelbescherming setup.

Ik heb een 2006 en ik heb 265-35-R22 en het rijdt perfect. Ik heb geen wrijvingsproblemen. Ik woon op het platteland en het is een halve mijl onverharde weg en dan mijn oprit. Het is extreem hobbelig en ik wrijf nooit. Ik kan nog steeds overal komen en ben nog nooit vast komen te zitten. Ik pusht het nergens in de buurt van wat ik denk dat het zal doen. Dat wil zeggen, ik rijd niet om te proberen vast te komen te zitten. Het ziet er mooi uit en omdat ik in Florida woon, kan ik vrijwel overal naartoe.
Image

Image
Image
Image

Image

Image

Hallo iedereen! Nieuweling hier, maar sta op het punt om de trekker over te halen voor een V6 uit 2007, en het eerste wat ik wil doen is een paar nieuwe 18" schoenen halen. Ik begrijp de Excel-bestand met betrekking tot de bandenmaten en het aanlopen volledig, maar ik kan geen offroad velgen vinden die er fatsoenlijk uitzien.

Ik ben op zoek naar 5X130 18X8 en hoewel ik er een paar kan vinden, kan ik niets vinden met een offset van ET57 dat ik mooi vind. De meeste zijn ET25.... Kan iemand me de goede kant op wijzen?

Dus de nieuwe banden gemonteerd gekregen. Radar Renegade RT+ 285/50/R20

Het enige wat ik kan zeggen is dat ze passen, net! Met 10mm spacers. Als je deze maat wilt gebruiken, wees dan heel voorzichtig met het type band dat je kiest. Deze zijn 'ruw terrein' in plaats van all terrain, dus grover dan een AT maar niet zo grof als een MT. Deze vrijwaren de bovenste draagarmbout op een paar millimeter na!!! Ik had geluk.

Ik zal foto's toevoegen als ik op een pc zit.

Verzonden vanaf mijn H8216 met Tapatalk
Hoi, ik ben van plan mijn banden te upgraden en was op zoek naar iemand die de Renegade RT+ al een tijdje gebruikt. Wat was je ervaring met deze banden? Hoeveel km's heb je hiermee kunnen rijden? Ik ben vooral van plan om op de snelweg te rijden, maar we gaan af en toe wel eens naar de modderige baan. Ik waardeer alle feedback. Bedankt

Hoi, ik ben van plan mijn banden te upgraden en was op zoek naar iemand die de Renegade RT+ al een tijdje gebruikt. Wat was uw ervaring met deze banden? Hoeveel km's heeft u hiermee gereden? Ik rijd voornamelijk op de snelweg, maar af en toe gaan we wel eens naar een modderig parcours. Ik waardeer alle feedback. Bedankt
Dus, de mijne waren 285/50/R20. Als zodanig waren ze extreem zwaar en vrij breed. Ik had een spacer van 10 mm nodig om te voorkomen dat ze tegen de bovenste draagarm aanliepen, en ik moest ook een paar mm van de onderkant van de kogelbout op de bovenste draagarm afschaven.
Het geluid was zoals je zou verwachten van enorme modderbanden.
Helaas heb ik ze niet volledig kunnen gebruiken, omdat de uitlijning van mijn achterwiel zo slecht was dat ze een paar vrij snel versleten. Maar ik zou zeggen dat je er een behoorlijk goede kilometerstand mee zou halen.
Uiteindelijk heb ik ze ingeruild voor 265/60/r18 Toyo Open Country AT+, ze waren veel lichter, stiller en veel beter voor het rijden op de weg, ze waren ook uitstekend in de sneeuw. Ik ben nu weer overgestapt op Wrangler Duratrac 255/70/R18, maar ik had een lift van 50 mm nodig om ze erop te krijgen!! Tot nu toe zijn ze een goede middenweg tussen de andere twee.
Mijn advies zou zijn om de Radar alleen echt te overwegen als je echt modderig gaat worden, of serieuzer offroad gaat. Als je budget het toelaat, zou ik naar de Duratracs kijken.

Ik hoop dat dit helpt.

Ik ben begonnen met het samenstellen van een lijst met de grootste banden voor elke wielmaat, die op de T1 en T2 Touaregs passen.

We zien vaak de vraag: "Wat is de grootste/breedste band die ik op dit wiel kan monteren?", dus het idee is om zoveel mogelijk informatie te verzamelen van leden en de lijst regelmatig bij te werken.

Als uw setup de limieten van wat mogelijk is opzoekt, plaats dan hier de volgende info:
  • Bandenmaat bv. 265/65R17
  • Bandenmerk en model/type bv. Bridgestone Dueler A/T D694
Indien gemonteerd op een niet-standaard wiel, gelieve te specificeren:
  • Wielmaat bv. 7.5Jx17
  • Offset bv. ET55
Als u een thread/post heeft waarin de montage wordt beschreven, plaats dan een link naar de thread.

Als u opmerkingen/problemen/zorgen heeft, voeg deze dan ook toe.

Laten we eens kijken hoeveel reacties we krijgen. Als we genoeg input krijgen, zal ik hier een sticky van maken voor snelle referentie voor alle leden.

Houd er rekening mee dat er twee parameters kunnen zijn die de maximale bandenmaat bepalen; de totale diameter, evenals de breedte. U kunt merken dat als u naar een 32" band gaat, u bijvoorbeeld maar tot 265 breedte kunt gaan, maar u kunt een 295 brede band monteren als u de diameter verkleint, dus we zijn geĂŻnteresseerd in beide gevallen.

De lijst bevat ook de OE-maten en aanbevolen off-road bandenmaten, ter referentie. Momenteel toont het alleen wielen tot 21", aangezien dit de grootste OE-maat is, maar ik wil het ook uitbreiden naar de maten 22" en 23".

Hoe meer info we samen krijgen, hoe beter. Dus laten we samenwerken en kijken wat we kunnen bedenken. :D
Ik heb een 2015 Touareg TDI met 21 inch wielen en 295/45's en ze schuren niet, tenzij de uitlijning niet klopt (caster) bij het achteruitrijden en rechtsaf slaan. De auto werd geleverd met deze wielopstelling.

461 - 480 of 483 Posts