Club Touareg Forum banner

Hoe de luchtvering van de 7P Touareg te kalibreren NIET 7L METHODE

4.8K views 35 replies 6 participants last post by  amirhz  
#1 ·
Hallo mensen,

Ik heb een 7P Touareg met luchtvering en een HEX-CAN scanner. Ik heb geprobeerd de luchtvering te kalibreren na het vervangen van meerdere onderdelen vanwege het onderstelprobleem (achterste linker schokdemper + veerpoot, proportioneel ventiel, compressor en relais voor compressor).

Alle andere schokdempers waren in orde, ze hielden allemaal lucht vast en hadden geen lekken. Alle niveausensoren waren ook niet beschadigd en waren allemaal correct aangesloten. Alle zekeringen waren goed. Het gebruik van de 7L-methode op VCDS om de vering te kalibreren werkt niet.

Weet iemand hoe je deze kunt kalibreren op de 7P (dus ik richt me tot Oz/Euro-eigenaren, aangezien de VS geen luchtvering hebben gekregen)?

Groeten

Amir

owns 2013 Volkswagen Touareg V6 TDI
#2 ·
Ik heb ODIS gebruikt op mijn 2015, maar ik was er zeker van dat VCDS de procedure voor de 7P had. Heeft u geprobeerd rosstech om hulp te vragen?

#3 ·
Lees vanaf bericht 15

#4 ·
#5 ·
Wat is de exacte code die u nu krijgt? Heeft u uw HUIDIGE rijhoogtemetingen ingevoerd, of de standaardwaarden? Ik heb geen problemen gehad met de 8 keer dat ik een rijhoogtekalibratie op mijn 2015 heb uitgevoerd.

#6 ·
Ik heb gemeten vanaf het midden van elk wiel tot de onderkant van de wielkasten, van links voor helemaal tot rechts achter. Metingen ingevoerd. YES-waarde ingevoerd voor volledige kalibratie. Foutmelding verschijnt en verdwijnt na 2 seconden zoals normaal. Ga naar de auto omhoog brengen naar offroad-hoogte, compressor draait ongeveer 10 seconden, dan verschijnt er een storing in de aandrijving.

Ik heb alle ophangingscodes gewist voor en na kalibratie, geen succes.

#7 ·
Meerdere threads (van dezelfde auteur) over hetzelfde onderwerp lossen het probleem echt niet sneller op.

@Touaregman33 we hebben een opruiming nodig in gangpad 3 ;)

owns 2015 Volkswagen Touareg R Line
  • Like
Reactions: Touaregman33
#8 ·
Wat zijn uw afwijkingen van de rijhoogte ten opzichte van de werkelijke waarden? Ik vraag me af of een sensor niet correct leest.

• Like
Reactions: lachoradkov
#9 ·
Wat zijn uw afwijkingen in rijhoogte versus de werkelijke waarden? Ik vraag me af of een sensor niet correct leest.
Ze waren gemiddeld ongeveer 13 mm verschil

#10 ·
Dit is mijn procedure die voor mij...en anderen werkte. Zorg er eerst voor dat je een tank hebt die voor 70% vol is, de juiste bandenspanning, een vlakke ondergrond, enz. Als het de eerste keer niet lukt, probeer het dan opnieuw.

Module 34:

1. Code: 210673

2. Aanpassingen:

Niveauregelsensor links voor: aanpassingswaarde (nulstand) -> zet uw gemeten waarden in mm.
Niveauregelsensor rechts voor: aanpassingswaarde (nulstand) -> zet uw gemeten waarden in mm.
Niveauregelsensor links achter: aanpassingswaarde (nulstand) -> zet uw gemeten waarden in mm.
Niveauregelsensor rechts achter: aanpassingswaarde (nulstand) -> zet uw gemeten waarden in mm.

3. Aanpassingen: Hoogtekalibratie voltooien -> JA

4. Basisinstellingen: Niveauregeling -> Selecteer Normaal in het vervolgkeuzemenu en klik op Start -> Correct voltooid

5. Basisinstellingen: Basisinstelling beëindigen -> Start -> Correct voltooid

#11 ·
Dit is mijn procedure die voor mij...en anderen werkte. Zorg er eerst voor dat je een tank van 70% vol hebt, de juiste bandenspanning, een vlakke ondergrond, enz. Als het de eerste keer niet lukt, probeer het dan opnieuw.

Module 34:

1. Code: 210673

2. Aanpassingen:

Niveauregelsensor links voor: aanpassingswaarde (nulpositie) -> vul uw gemeten waarden in mm in.
Niveauregelsensor rechts voor: aanpassingswaarde (nulpositie) -> vul uw gemeten waarden in mm in.
Niveauregelsensor links achter: aanpassingswaarde (nulpositie) -> vul uw gemeten waarden in mm in.
Niveauregelsensor rechts achter: aanpassingswaarde (nulpositie) -> vul uw gemeten waarden in mm in.

3. Aanpassingen: Volledige hoogtekalibratie -> JA

4. Basisinstellingen: Niveauregeling -> Selecteer Normaal in het vervolgkeuzemenu en klik op Start -> Correct voltooid

Ik heb stap 4 en 5 niet gedaan, misschien is dat de reden waarom het niet werkte. Al het andere was correct. Ik zal het morgen proberen en hopelijk werkt het.

Luchtvering kan echt een PITA zijn als een auto ouder wordt...

Groeten

Amir

#15 ·
Controleer de 40A zekering, compressor en kleppenblok. Als alle 4 de hoogtesensoren in orde zijn, denk ik dat er ergens een lek is.
Alle zekeringen zijn goed. Compressor, compressorrelais en kleppenblok zijn 3 maanden geleden vervangen door nieuwe.

Geen van de schokdempers hangt door (de enige die doorhing was de achterste linker die ik heb vervangen) en alle niveausensoren zien er goed uit (geen van de polen of connectoren waren afgebroken of losgekoppeld).

#14 ·
Doorloop al uw meetblokken in 34. U kunt individuele en systeemdrukken, spanningen, etc. bekijken.

#17 ·
Plaats een scan met de fouten. Ga ook naar meetwaarden en controleer deze:

View attachment 264386
Heb een volledige systeemscan gedaan, vreemd genoeg werden er geen fouten weergegeven voor het niveauregelsysteem, maar slechts 3 willekeurige fouten voor Navi, rijassistentie etc. Zal morgen de live data als afbeelding bekijken

#19 ·
Natuurlijk is het leeg, je moet een vinkje zetten bij de items die je wilt monitoren van het paneel aan de rechterkant.

Voor "geen basisinstelling":
4. Basisinstellingen: Niveauregelsysteem -> Selecteer Normaal in het dropdownmenu en klik op Start -> Correct voltooid

#20 ·
Ofcourse is blacnk, you need o put a tick mark on the items you want monitorised of the panel from the right side.

For "no basic setting":
4. Basic Settings: Level Control System -> Select Normal in drop menu and click Start -> Finished Correctly
5. Basic Settings: End Basic Setting -> Start -> Finished correctly
Image

I also redid basic settings, will tell you how it went

#23 ·
Heeft u een foutmelding bij het overschakelen van de laadmodus naar de normale modus? Kan iets mis zijn met het ventielblok. U zei dat u de compressor heeft vervangen? Is het OEM of China? Waarom is het vervangen?
Ik heb geen foutmeldingen bij het schakelen tussen Comfort/Normaal/Sport of tussen laad-/normale hoogte. De krikmodus werkt ook. Ik heb het ventielblok, de compressor en het compressorrelais vervangen door gloednieuwe onderdelen (niet OEM, AliExpress). Ik heb ook de achterste linkerschokdemper vervangen door een gloednieuwe (ook niet OEM, EBay). Geen van de niveausensoren zag er beschadigd uit. Alle andere schokdempers leken lucht vast te houden. Ik heb de compressor vervangen vanwege een fout in de aandrijving en omdat deze lawaaierig werd.

#26 ·
Waarom heeft u al deze onderdelen vervangen? Is de fout die u nu heeft dezelfde als die u had voordat u dingen verving?
Ja, maar ik kon me niet aanpassen aan een niveau en het kwam eigenlijk meteen met de fout in het rijdende gedeelte zodra ik begon te rijden. De linkershock achter zakte ook erg slecht en vertoonde slechts 2 bar druk toen hij op een scantool werd aangesloten

#30 ·
Controleer op lekken/losse fittingen rond de compressor en het ventielblok. Heb je iets in VCDS veranderd, zoals een codering of aanpassing, met betrekking tot de ophanging?
Bij de installatie heb ik zeepwater gebruikt rond alle luchtslangverbindingen naar het ventielblok en de compressor, geen lekken. Qua aanpassing heb ik het gedaan zoals je me verteld hebt en hetzelfde met de basisinstelling

#29 ·
Als de fout alleen optreedt in de offroad-modus, kan dit een defecte hoogtesensor zijn. Terwijl u de werkelijke hoogte meet, tilt u het voertuig op en bekijkt u elke sensor. Ze zouden allemaal lineair moeten toenemen. Als er plotseling een afwijkt, dan is dat het probleem.

#31 ·
Als de fout alleen optreedt in de offroad-modus, kan het een defecte hoogtesensor zijn. Terwijl u de werkelijke hoogte meet, tilt u het voertuig op en bekijkt u elke sensor. Ze zouden allemaal lineair moeten toenemen. Als er een plotseling afwijkt, dan is dat het probleem.
Zal zo snel mogelijk gebeuren

#35 ·
Als de compressor vaak draait in de normale modus zonder hoogteverandering, dan heeft u een lek dat u moet vinden
Dit. Controleer de drukniveaus van het systeem (elke hoek en het reservoir). U zou na verloop van tijd iets moeten zien dalen. Dit zou ook verklaren waarom u een probleem heeft wanneer u naar de offroad-modus gaat. Zodra u het lek heeft gevonden, moet u het systeem evacueren en opnieuw vullen met stikstof.