Club Touareg Forum banner
21 - 40 of 147 Posts
Ik bereid me voor om mijn voordifferentieel te vervangen door een gebruikte. Ik zal dit draadje elke dag controleren om te zien of revisie in plaats daarvan mogelijk is.

Zo niet, dan zal ik mijn oude voordifferentieel aanbieden voor de wetenschap. Ik kan het openen, meten en foto's plaatsen nadat ik de wissel heb gedaan.
Het wordt uit een 2004 3.2L gehaald. Het nummer erop is 0AA 409 507-H, Volkswagen vertelde me dit onderdeel te vervangen door het herziene onderdeelnummer 0AA 409 508-K. (Ik vraag me af wat er anders is aan de opvolger?)

Ik hoop dat jullie succesvol zijn, ik wed dat veel mensen hoog en laag zoeken naar een betere oplossing. Dit is een zeer veelvoorkomend probleem, met kostbare en beperkte oplossingen.
Ik heb zelfs een Touareg in de rubriek gezien die voor een spotprijs werd verkocht omdat de eigenaar het zich niet kon veroorloven het voordifferentieel te vervangen (ze noemden het een "Monteur Special").

Jullie bewijzen dit forum een grote dienst.

Dank u.

P.S. - De oorzaak van het uitvallen van het differentieel kan deels te wijten zijn aan het niet vaak roteren van de banden of het niet goed oppompen ervan. Na de wissel koop ik nieuwe banden, laat ik een vierwieluitlijning uitvoeren en roteer ik mijn banden elke keer dat ik de olie ververs.

Discussion starter · #23 ·
Als VW het onderdeelnummer heeft vervangen, is het correct. Er is een lettercode geassocieerd met het differentieel en deze moet overeenkomen met de code die u heeft. De lettercode bepaalt welke eindoverbrengingsverhouding u heeft. Controleer de PDF eerder in dit bericht met uw motorcode en diff-code.

VW heeft de mijne vervangen door een 508N in plaats van mijn 508H. Als u op zoek bent naar gebruikt, match dan uw bestaande 0AA-nummer. Audi Q7 gebruikt dezelfde nummers als VW op hun differentiëlen.

Discussion starter · #24 ·
Woensdag komen mijn Timken-lagers aan. Dit komende weekend zal ik mijn differentieel uit elkaar halen en mijn differentieeldragerlagers vervangen als mijn kroonwiel en rondsel in goede staat zijn. De meeste mensen hebben deze twee lagers alleen vervangen en goede resultaten behaald als ze er vroeg bij waren. Dat is de weg die ik op dit moment ga proberen.

Terwijl ik daar bezig ben, zal ik het kroonwiel meten om te bevestigen of het Ford 8.8" kroonwiel en rondsel zullen werken. Het andere item om te controleren is het aantal splines op de asflenzen, zodat ik de spidertandwielen kan matchen. Een andere ding om te controleren is het aantal splines op de rondsel flens. Ten slotte zal ik de de hoogte van de differentieeldrager meten om te bepalen of deze kan worden afgestemd op de Ford 8.8". Dragers vallen zelden uit elkaar, tenzij het een catastrofale storing is.

Zodra ik deze informatie heb bevestigd, zal ik mijn vervangingsstappen, backlash-metingen en testresultaten op de weg plaatsen. Dan zal ik een lijst met vervangende onderdelen samenstellen voor al onze differentiëlen. Ik denk dat de totale kosten van onderdelen om onze differentiëlen volledig te reviseren minder dan $800,00 zullen bedragen.

Ik heb het gevoel dat het vervangen van de dragerlagers een aanbeveling voor preventief onderhoud (PM) van 80.000-100.000 km voor ons zal worden om grotere, dure problemen in de toekomst te voorkomen.

Als je ook een paar foto's zou kunnen maken, zou dat geweldig zijn.

En misschien alles onder een nieuwe thread plaatsen met de titel "Revisie van een Touareg-voordifferentieel", zodat mensen het hier of via een zoekmachine kunnen vinden?

Succes.

Ik moet de lettercode op mijn differentieel ontcijferen. Ik heb een 2004 V6 3.2 liter benzinemotor. Het is erg moeilijk om de tekens die erop gegraveerd zijn te ontcijferen. Ik zal ze kopiëren en plaatsen van mijn forum dat vanaf het begin met deze kwestie te maken heeft.

Trouwens, bedankt, dit kan de meest nuttige thread over de voorste differentiëlen van de Touareg worden.

Hier is een fragment uit de thread die ik over deze kwestie heb gestart:

Mijn code (bij de AFTAPplug) aan de onderkant van het voordifferentieel is erg moeilijk te lezen.
Deze is geëtst/gekerfd in tegenstelling tot gegoten/verhoogde letters in de buurt van de VULplug aan de bovenkant van het voordifferentieel.

Ik wou dat VW een diagonale lijn door hun nullen zette, zodat we ze van Oh's konden onderscheiden.

Hier is mijn beste poging om de twee regels met geëtste code in de buurt van de aftapplug op het voordifferentieel te reproduceren.
(Nullen kunnen hoofdletter Oh's zijn)

0AA409507H-GNM
AGT-DE-C1250496

(en aan de bovenkant, bij de VULplug: 4460310024)

Dus, als ik die tekens correct lees, is de code ofwel OAA, GNM of AGT (of DEC).

Ik zal op het web blijven zoeken om erachter te komen.

Samenvatting:
Wat is de versnellingsbakcode?
Ik sta op het punt om te betalen voor de vervanging (gebruikt) differentieel van een online sloperij. Ik ben blij dit te doen omdat ik dit voertuig nodig heb voor mijn werk. Ik HEB dit voertuig serieus NODIG om te worden gerepareerd, zodat ik verder kan met mijn leven. Ik heb het net (gebruikt) gekocht en ik gebruik nog steeds mijn 1999 Mazda Miata MX-5 met een aanhanger met een capaciteit van 1.100 pond erachter om gereedschap en tonnen oud ijzer (commerciële weegschaal x3) te vervoeren, serieuze tonnage over de Mississippi, meerdere keren per dag. Ik overdrijf niet in het minst. Ik trek de hele dag de aandacht als een kermisattractie, ik krijg dagelijks aanbiedingen voor het oud koper en belachelijke tonnen andere metalen op mijn karavaan van aanhangers en voor de Mazda Miata MEER DAN DAGELIJKS. Mensen zwaaien me aan en proberen de auto of het koper te kopen, ze volgen me naar de recycleboer. Ik wil gewoon een gewone Touareg die enigszins normaal functioneert, ... ook ik zou enigszins normaal willen functioneren, maar dan zou ik zelf enigszins normaal moeten zijn, Ha Ha! (makkelijker gezegd dan gedaan!)

Beoordeel me alsjeblieft niet, ik doe wat ik moet doen, met alleen de tools die ik tot mijn beschikking heb, en ik werk zo veilig mogelijk. Hoe kan ik weten wat de lettercode is op het differentieel van dit voertuig? (ik kan een VIN per PM sturen, maar alleen als je mijn vertrouwen hebt) Hoe kan ik de juiste overbrengingsverhouding garanderen? Help alsjeblieft.

Een bedankje is niet genoeg.

Als we naar de onderdeelnummers kijken die u heeft en de PDF die Alex linkte, lijkt het erop dat u de GNM-code differentieel versnellingen heeft, die 4,556:1 zijn.

Discussion starter · #30 ·
Ik vervang vandaag de lagers van de voorste differentieeldrager, sorry voor de vertraging. Ik moest deze klus plannen, aangezien dit momenteel mijn enige voertuig is. Ik zal binnenkort een nieuw topic starten over hoe ik het heb gedaan. Trouwens, ik heb er ongeveer 1000 mijl mee gereden sinds de as is vervangen, zonder verandering in het geluid. Ik ben er vrij zeker van dat alleen de lager van de drager mijn situatie zal verhelpen, maar we zullen zien als ik hem binnenkort openmaak. Video's en foto's zullen beschikbaar zijn.

-Dave

Bedankt voor de update. Ik ververs de differentieelolie om de twee jaar en hoop dat deze lagers het volhouden. Wanneer u ze verwijdert, moeten we nagaan of de storing te wijten is aan smering.

Als het lager hetzelfde is als de Ford 8.8", zouden dan nieuwe Ford shims en crush washers bruikbaar zijn met bestaande ZF-onderdelen en niet overstappen naar Ford? Als alleen nieuwe lagers en crush washers nodig zijn, zouden de kosten ongeveer $100 aan onderdelen kunnen bedragen.

Jammer dat VW er niet in geĂŻnteresseerd is om deze onderdelen tegen lage kosten aan te bieden om eigenaren te helpen de levensduur van hun producten te verlengen. Dat zouden ze echt moeten doen als ze voet aan de grond willen krijgen in de Verenigde Staten.

Discussion starter · #32 ·
Goedemorgen, na twee kleine tegenslagen bij het opstarten, kon ik het differentieel eruit halen en openen. Ik was tot 4:25 vanochtend bezig om zo ver te komen als ik kon. Goed nieuws, er is geen schade aan de tandwielen. Wat ik wel vond, was een overmatige hoeveelheid speling. De lagerzittingen waren versleten tot het punt dat de drager aan de rechterkant (kroontandwiel) bewoog. Ik haalde de drager eruit en inspecteerde het rondsel en controleerde de spanning met een momentsleutel van het balktype en deze was ongeveer 12-14 in lbs, wat prima is. Ik noteerde de dikte van de lagerzitting. De rechterkant (passagierskant) was 2,20 mm en de linkerkant (bestuurderskant) was 1,75 mm. Het kroon- en pignonwiel hebben nog steeds hun fabrieksmarkeringen en de differentieeltandwielen zijn in uitstekende staat.

Ik bekeek de lagerzitting aan elke kant en controleerde op slijtage. Ik merkte een vreemd slijtagepatroon op het rechterlager, dezelfde kant waar mijn as brak. Het slijtagepatroon op lange termijn was niet helemaal uniform (video volgt). De linkerslijtage vertoonde een mooi, gelijkmatig slijtagepatroon. Ik trok de oude lagers van de drager en perste de nieuwe erop. Ik plaatste de linker asverlengingsbehuizing terug met de ene bout aan de hoofdkant, installeerde de nieuwe zittingen en zette de drager terug met de originele shims. Ik controleerde de speling en deze kwam uit op 6/1000". Toen ik begon, was het ongeveer 40/1000". Ik schilderde de tandwielen en controleerde het slijtagepatroon. De mesh-markeringen zijn goed en gecentreerd. De verandering van de lagerzitting heeft de specificaties aangescherpt.

Het Ford 8.8" kroon- en pignonwiel is te groot. De diameter van het Touareg-kroontandwiel is minder dan 8", ik zal bij de volgende post een nauwkeurige meting doen. Ik ben van plan het weer in elkaar te zetten en terug in de T-reg te plaatsen. Ik zal binnenkort een volledige beschrijving hebben.

Zeer mooie beschrijving ;-)
Hopelijk is alles nu in orde. Ik hoorde dat de lagers te vroeg slijten omdat het oliepeil te laag is.
Ik rijd met mijn treg met de voorwielen op een grote baksteen (30 cm) om het differentieel te vullen, dus het oliepeil is iets hoger dan normaal.

Discussion starter · #34 ·
Nou, na een heel weekend eraan gewerkt te hebben, ben ik uitgeput, maar hij is weer op de weg. Resultaten: veel strakkere aandrijflijn, geluid blijft bestaan ​​bij vertraging, maar niet zo ernstig als voorheen. Ik ben gefrustreerd dat ik niet alle reserveonderdelen heb die ik nodig zou hebben om een ​​complete revisie uit te voeren. Het onderzoek gaat door.

Ik geloof dat de nieuwe Timiken-lagerlagers een enorm verschil hebben gemaakt, maar ik heb het gevoel dat de rondsel opnieuw had kunnen worden afgesteld om me een iets beter slijtagepatroon op het kroonwiel te geven. Gebruik van Mobil 75w90

Blij dat je je probleem hebt kunnen oplossen! Dat is teleurstellend over de mogelijkheid om Ford 8.8-dragers te gebruiken, maar niet verrassend. Heb je toevallig metingen van de drager gedaan om elders vergelijkingen te maken?

Het lijkt erop dat de lage vloeistofniveaus die deze differentiëlen bij normaal gebruik zien, het probleem kunnen zijn. Of een slecht lagerontwerp.

Is de kans groot dat het geluid van het wiellager of het ingaande rondsel komt? En hoe moeilijk was het om het voorste differentieel te laten zakken?

Nou, na een heel weekend eraan gewerkt te hebben, ben ik uitgeput, maar hij is weer op de weg. Resultaten: veel strakkere aandrijflijn, geluid blijft bestaan ​​bij vertraging, maar niet zo ernstig als voorheen. Ik ben gefrustreerd dat ik niet alle reserveonderdelen heb die ik nodig zou hebben om een ​​complete revisie uit te voeren. Het onderzoek voortzetten.

Discussion starter · #37 ·
Zeker geen wiellager.

BV, dus je hebt je differentieel nog uit elkaar of heb je het nog? Ik ben op zoek naar pignonlager nummers en hoe de pignon crush sleeve eruit ziet. Ik heb ook een telling nodig van de pignon splines (aan de flenszijde) Alles wat je kunt verstrekken zou helpen.

Ik wil terug in mijn differentieel gaan en de pignon diepte aanpassen. Om dat te doen, moet ik het originele lager afpersen om de shims te veranderen.

Ik merkte dat het slijtagepatroon in de markeringsverf neigt naar de pignon die te dicht bij het ringwiel staat. Aan de convexe coast kant, iets te veel teen slijtage en iets te veel hiel slijtage aan de concave drive kant van het ringwiel, maar nog steeds in de buurt van het midden van het tandwiel. 3/1000 van een inch kan een groot verschil maken in hoe ze in elkaar grijpen.

Op dit moment kijk ik naar GM 7.5/7.6 inch 10 bout standaard rotatie ring en pignon sets voor een complete revisie. Misschien kan ik een gebruikte GM 7.5 IFS vinden in een u-pull-it sloopbedrijf goedkoop om een vergelijking te maken in onderdelen.

Geen speciale carrier offsets (carrier break), een ringwiel met standaard dikte zou moeten werken.

De carrier lager shims zijn 74mm in buitendiameter en 64mm binnendiameter. De totale dikte van alle shims samen was 3.95mm

100 mijl update: Ik ben nog steeds onder de indruk van de verbetering met alleen de carrier lager vervanging. Geen speling of geklunk meer in de aandrijflijn. Een paar warmtecycli later is het veel stiller dan het zondagavond was.

Ik heb nog steeds een coasting gear noise. Stil bij acceleratie en zwak geluid bij vertraging. Coasten met weinig of geen belasting is wanneer ik het meeste geluid hoor. Het geluid is veel minder ernstig dan het was voordat ik de lagers begon te vervangen.

Ik ga het meer tijd geven om het weer in te laten lopen en te zien waar ik ben met het geluid.

Als het niet verbetert, ga ik terug en vervang ik de pignon lagers en maak ik nog een paar aanpassingen om het slijtagepatroon iets te tweaken.

OPMERKING: als iemand een gebruikt differentieel koopt met de verlengingsbehuizing verwijderd, zorg er dan voor dat je de shim voor het linker carrier lager hebt. Het valt er meteen uit als de behuizing wordt verwijderd. Als je het niet hebt, zit je in een wereld van pijn en KAN je er niet zonder rijden. Je zou het differentieel uit elkaar moeten halen om te bepalen welke dikte shim je nodig hebt.

Montage foto's en video's over hoe ik het differentieel eruit heb gehaald en zal er een nieuwe post in maken.

Discussion starter · #38 ·
Heb gisteravond uit voorzorg het differentieel weer uitgebouwd, met een vriend van Mercedes om een tweede mening te geven. Begonnen met het opnieuw verven van de tandwielen om het slijtagepatroon te controleren. De pignon diepte is oké, slijtagepatroon aan de aandrijfzijde (concaaf) en de coast (convex) zijde zijn gecentreerd tussen de face (bovenkant van de tand) en flank (onderkant van de tand) en gecentreerd aan de aandrijfzijde en een beetje naar de teen (binnenkant) aan de coast zijde, allemaal acceptabele patronen. De speling is ingesteld op 6/1000" met behulp van de originele 1,75 mm shim aan de rechterkant en 2,20 mm aan de linkerkant. De pignonweerstand is ongeveer (correctie) 22 inch lbs en soepel, voelt niet ruw aan. De voorspanning van het lager is goed, geen nieuwe vlokken in de olie.

Alles weer in elkaar gezet en weer in de Touareg geplaatst. Het is vanochtend weer stiller. Mijn vriend suggereert dat ik het de komende 300 tot 500 mijl laat inrijden. De tandwielen kunnen abnormale bewerking of "ruwheid" op de tanden hebben, als gevolg van het laten draaien met overmatige speling in het differentieel met de oude lagers en het belasten in 4 low. Het kan zichzelf na verloop van tijd oplossen en gladstrijken, gebaseerd op hoe snel het geluid de afgelopen dagen in volume is afgenomen. In het ergste geval zal ik de ring en het pignon moeten vervangen.

Als iemand een donor differentieel heeft, of beter nog de internals heeft liggen, laat het me dan weten en ik zal de tijd en het geld besteden aan onderzoek en zal fysiek de best mogelijke vervangende onderdelen matchen die zullen werken.

21 - 40 of 147 Posts